Καλώς ορίσατε στο dotNETZone.gr - Σύνδεση | Εγγραφή | Βοήθεια

 

Αρχική σελίδα Ιστολόγια Συζητήσεις Εκθέσεις Φωτογραφιών Αρχειοθήκες

Απ: development e-shop

  •  30-07-2006, 23:28

    Απ: development e-shop

    Το μισό πρόβλημα της ανάπτυξης ενός e-shop είναι ο σωστός σχεδιασμός της βάσης δεδομένων. Η δημιουργία ενός e-shop που φιλοξενεί ένα είδος προϊόντων είναι εύκολο. Από την στιγμή που κάποιος αποφασίζει να το αλλάξει και να πουλήσει περισσότερα από ένα, ο βαθμός δυσκολίας της υλοποίησης αλλάζει, και συνήθως το αποτέλεσμα είναι αμφιλεγόμενο. Είχαμε ένα σχετικό θέμα στο dotNETZone.gr πριν λίγο καιρό «Kανονικοποίηση Βάσης Προϊόντων». Καλό θα ήταν να έχεις στο μυαλό σου ότι αν και θα σου ζητούν ένα e-shop για την πώληση ενός είδους προιόντων, δεν θα αργήσει η στιγμή που θα ζητήσουν περισσότερα.

    Οι σελίδες παρουσίασης των προϊόντων δεν είναι και δύσκολες στην υλοποίηση: μία σελίδα για να δείχνεις τις κατηγορίες των προϊόντων, μία σελίδα για την παρουσίαση ενός προϊόντος αναλυτικά, μία σελίδα για την αναζήτηση των προϊόντων και πιθανώς μία σελίδα για το συγκριτικό των προϊόντων μεταξύ τους που μπορεί να ξεκινάει είτε από την σελίδα των κατηγοριών, είτε από την σελίδα των αποτελεσμάτων της αναζήτησης.

    Το επόμενο πρόβλημα είναι το καλάθι/cart. Το καλάθι μπορεί να υλοποιηθεί με την χρήση μιας session μεταβλητής είτε με ένα object (blob) που αποθηκεύεται στην βάση δεδομένων. Θα πρότεινα να αποφεύγεται η υλοποίηση καλαθιών με την χρήση JavaScript και cookies. Αν και ο πρώτος τρόπος που ανέφερα είναι πιο εύκολος στην υλοποίηση – session variable – θα συνιστούσα τον δεύτερο, μιας και αν κάποτε το e-shop χρειαστεί να παίξει με web farm μπροστά, δεν θα χρειαστεί να γίνουν αλλαγές στον κώδικα.

    To checkout δημιουργείται ανάλογα με τις ανάγκες κάθε e-shop – αν ο χρήστης απαιτείται να γίνει μέλος στο site για να παραγγείλει ή όχι, αν πρέπει να εισάγει στοιχεία διεύθυνσης ή/και εκπτωτικών κουπονιών και τέλος την επιλογή του τρόπου πληρωμής. Βασικό είναι να μπορεί ο χρήστης να πηγαίνει εμπρός-πίσω στα βήματα για να διορθώνει τα λάθη/παραλήψεις του καθώς και να υπάρχει καλή βοήθεια σε αυτές τις σελίδες, είτε με ένα demo ή με αναλυτικές οδηγίες.

    Στον τρόπο πληρωμής μερικές υποδείξεις: Ο τρόπος υποδεικνύεται από το κάθε πελάτη, και κάθε τράπεζα έχει το δικό της gateway. Απαιτείται η χρήση του https και του digital certificate που είναι πρόσθετο έξοδο. Καλό είναι να γίνεται έλεγχος της πιστωτικής κάρτας με τους αλγόριθμους που υπάρχουν διαθέσιμοι, πριν σταλεί για χρέωση στο gateway – γλυτώνετε τον τελικό χρήστη από τα λάθη βιασύνης.

    Όσο για την ερώτηση Paypal: Οι τράπεζες έχουν ένα στάνταρ commission για αυτού του είδους της συναλλαγές. Πρέπει να έχει κάποιος μεγάλο όγκο για να πετύχει χαμηλότερο commission. Το Paypal πέτυχε σε αυτό το χώρο, γιατί έχει μικρότερο ποσοστό commission από τις τράπεζες, αν και τελευταία έχει ανεβάσει τις τιμές του. Από την στιγμή που και στην Ελλάδα είναι δυνατόν να μεταφέρεις τα fees από το Paypal σε ελληνικό τραπεζικό λογαριασμό, δεν βλέπω τον λόγο γιατί όχι Paypal. Από εκεί και πέρα είναι και το θέμα κουλτούρας του καθενός και κατά πόσο είναι διατεθειμένος να έχει ένα τέτοιο λογαριασμό ή όχι. Έξω από την Ελλάδα είναι πιο εύκολο να βρεις κάποιον να σε πληρώσει μέσω Paypal.

    Και αφού πιστεύω ότι καλύψαμε όλο το front-end πάμε για τα δύσκολα, το back-end. Όσο και δεν πάει στο μυαλό κάποιου, το δεύτερο μισό της δουλειάς είναι το back-end. Και δεν είναι μόνο η προσθήκη/επεξεργασία των δεδομένων των προϊόντων/κατηγοριών του e-shop…

    • Η παρακολούθηση του στάτους μιας παραγγελίας – έχει γίνει χρέωση στον πιστωτικό οργανισμό (τράπεζα/Paypal/ταχυδρομική επιταγή/αντικαταβολή), έχει γίνει λήψη του ποσού, έχει αποσταλεί το προϊόν, έχουμε επικύρωση ότι έχει ληφθεί.
    • Μετά έχουμε τις προσφορές – δύο στην τιμή του ενός, έκπτωση 30% αν πάρετε τουλάχιστον 3, αν συνδυάσετε το Α με το Β τότε το Β 10% φτηνότερο.
    • Τα εκπτωτικά κουπόνια, που πρέπει να υπάρχει έλεγχος ποια έχουν εκδοθεί, πια έχουν χρησιμοποιηθεί και βέβαια ο μηχανισμός παραγωγής τους να μην επιτρέπει να μαντέψει κάποιος το επόμενο στην σειρά ώστε να το δοκιμάσει, και τέλος η μορφή τους να είναι τέτοια ώστε να είναι εύκολα αναγνώσιμη.

    Και αν νομίζεις ότι τελειώσαμε με το back-end, να βάλουμε και το κερασάκι στην τούρτα, μιλώντας για το integration με τα υπόλοιπα συστήματα - είτε αυτά είναι CRM/ERP προγράμματα ή με ένα τρίτο site που μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες μέσω συνδρομών.

    Αν τώρα θέλω να το τραβήξω το σενάριο, μπορώ να σου μιλήσω για την δημιουργία B2B κομματιών, όπως μεταφορά παραγγελιών από συνεργάτες καθώς και διάθεση των προϊόντων του e-shop μου μέσω τρίτων πωλητών.

    Αυτά τα λίγα… Αν υπάρχει κάτι ακόμα που θέλετε να ρωτήσετε, εδώ είμαστε…

     

    George J.


    George J. Capnias: Χειροπρακτικός Υπολογιστών, Ύψιστος Γκουράρχης της Κουμπουτερολογίας
    w: capnias.org, t: @gcapnias, l: gr.linkedin.com/in/gcapnias
    dotNETZone.gr News
Δείτε όλες τις δημοσιεύσεις της Θεματική Ενότητας
Με χρήση του Community Server (Commercial Edition), από την Telligent Systems