Η αγορά του mobility είναι νέα σχετικά (με τομείς που δεν έχουν αναπτυχθεί καθόλου) με πάρα πολλές προοπτικές για το μέλλον αλλά έχει άμεση σχέση με την κατάσταση της αγοράς γενικά. Όχι τη αγοράς πληροφορικής αλλά της Ελλάδας αφού αν είναι να κοπούν κονδύλια ή να μην γίνουν επενδύσεις, κόβονται από τις "εξωτικές" τεχνολογίες. Οι πιο πολλές εταιρείες θα επενδυσουν σε Mobility γιατί το κάνουν οι "άλλοι". Δεν κάνουν μελέτες για να δουν τι εξοικονομούν ή τι πρόσθετο κερδίζουν. Οπότε αν στριμωχτούν είναι απλό να κόψουν ένα project με φορητές συσκευές "αφού έτσι κι αλλιώς την κάνουμε τη δουλειά μας τόσα χρόνια". Δεν ξέρουν αν τόσα χρόνια κάνουν τη δουλειά τους με μεγαλύτερο τελικά κόστος ή αν θα κερδίσουν μεσοπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα.
Απαντώντας στην πρωτη σου ερώτηση, οι φορητές συσκευές στην Ελλάδα δεν έχουν την διάδοση που θα έπρεπε να έχουν. Έχω περιπτωσεις εταιρειών που προσπαθούν να κάνουν την ίδια δουλειά με notebooks: "Μα με τα ίδια χρήματα αγοράζω notebook! Θα πάρω Pocket PC;" Είναι δύσκολο να καταλάβουν την διαφορά και όταν εταιρείες αγοράζουν IT εξοπλισμό από καταστήματα προφανώς κανείς δεν εκεί δεν μπορεί να τους την εξηγήσει. Δημόσιο και οργανισμοί επίσης δεν επενδύουν σε τέτοιες λύσεις γιατί είναι πιο εύκολο να αξιολογήσεις έναν διαγωνισμό με πισιά και εκτυπωτές...
Στην δεύτερη ερώτηση, προσωπικά λέω ναι γιατί αποκτάς εμπειρία σε τομέα που δεν είναι εύκολος (διαφέρει στην λογική της λύσης όχι στον τρόπο που θα αναπτύξεις) και σίγουρα ακουμπά τα περισσότερα "industries" ακόμη και στην Ελλάδα. Αν όχι ακόμη σίγουρα στο άμεσο μέλλον.
Η άποψή μου είναι ότι θα πρέπει κάποιος να αποκτά όσο το δυνατό περισσότερη εμπειρία σε πολλούς τομείς γιατί δεν ξέρεις πως τα φέρνει η μοίρα και με τι θα πρέπει να ασχοληθείς. Όχι βέβαια "ακούμπησα λίγο mobility, λίγο asp, λίγο sql programming, λίγο php..." γιατί τότε δεν κάνουμε τίποτα. Πρακτική εμπειρία με projects που λειτουργούν στην πράξη - όχι ακαδημαϊκά ή λογισμικό στο δημόσιο που παραδόθηκε αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ.
Τώρα για την εταιρεία... Υπάρχουν εταιρίες που είναι επιτυχημένες στην Ελλάδα αλλά και κάποιες που κάνουν δουλειά για το εξωτερικό. Θέλει εργασιακή εμπειρία και χρόνια στον χώρο για να καταλάβεις αν μια εταιρεία πληροφορικής έχει μέλλον. Ούτε οι ίδιες δεν το ξέρουν!
Το βασικό πρόβλημα δεν είναι η τεχνολογία αλλά αν η εταιρεία κάνει σωστές επιλογές, έχει πολιτική πωλήσεων με βάθος χρόνου κλπ. Αν έχει μπει στο χώρο για αρπαχτή μπορεί να βγει γρήγορα, να κλείσει ή να γίνει μεγάλη και τρανή (έχει συμβεί και αυτό). ;)
Andreas Tsouchlaris
My Blog /
dotNetZone.gr /
autoexec.gr