Καλώς ορίσατε στο dotNETZone.gr - Σύνδεση | Εγγραφή | Βοήθεια
σε

 

Αρχική σελίδα Ιστολόγια Συζητήσεις Εκθέσεις Φωτογραφιών Αρχειοθήκες

Χρεώσεις στην παροχή υπηρεσίας λογισμικού (και ίσως όχι μόνο)

Îåêßíçóå áðü ôï ìÝëïò m6s. Τελευταία δημοσίευση από το μέλος gkaz στις 27-10-2008, 12:00. Υπάρχουν 9 απαντήσεις.
Ταξινόμηση Δημοσιεύσεων: Προηγούμενο Επόμενο
  •  26-10-2008, 15:10 45768

    Χρεώσεις στην παροχή υπηρεσίας λογισμικού (και ίσως όχι μόνο)

    Καλησπέρα παιδιά.

    'Εχω ένα πρόβλημα εδώ και καιρό, που μου δημιουργεί την παρακάτω απορία, και θα ήθελα την επαγγελματική γνώμη σας.....

    Έστω ότι μια εταιρεία κάνει μια δουλειά που για να την βγάλει ο υπάλληλος θέλει 2 μέρες. Μπορεί να θέλει και 3 ώρες.
    Τότε εσύ δουλεύωντας ως "σύμβουλος" (sic) σε μια εταιρεία "συμβούλων", σου λένε λύσε μου αυτό το προβληματάκι.
    Κάθεσε λοιπόν. Σκέφτεσε 5 λεπτά. Σού πέρνει η λύση σου, 6 λεπτά μαζί με debugging. Και παράγεις, το sql ερωτηματάκι...την φόρμα που θα βλέπει ο πελάτης και το αποτέλεσμα ο πελάτης να χει σε 20-30 λεπτά κάνει την δουλειά.

    Πώς το χρεώνεις;

    Απ.1. (( Ημερομήσθιο + 19%+22% (αν έχει μπλοκάκι) /8 ώρες )/60λεπτά) * 12 λεπτά χρόνο που χρειάστηκες ;
    Απ.2. Φιξ τιμή στο να δώσεις την λύση, π.χ. φορμα->30 ευρώ, sql : 20 euro ? + 40% κέρδος ;
    Απ.3. Τον βρίσκεις θύμα και ζητάς ότι θές, που αν σε πάρει μυρουδιά, σε καρπαζώνει; Χάνεις πελάτη, χάνεις φήμη...και ως γνωστόν, κάλλιο να σου βγεί το μάτι...παρά....

    Απ.4. Κάτι άλλο;

    Ευχαριστώ.
  •  26-10-2008, 16:34 45771 σε απάντηση της 45768

    Απ: Χρεώσεις στην παροχή υπηρεσίας λογισμικού (και ίσως όχι μόνο)

    Προσωπική μου εκτίμηση είναι οτι θα διάλεγα τον τρόπο (1), με μια ελαφρά διαφοροποίηση: Αν ΕΜΕΝΑ μου πήρε 12 λεπτά ενώ ο "πραγματικός" χρόνος είναι π.χ. 3 ωρες, τότε είτε θα πρέπει να έχω πολύ υψηλό ημερομίσθιο (για να καλύπτει τις ικανότητές μου) είτε θα πρεπει να το χρεώσω 3 ώρες με το "κανονικό" ημερομίσθιο. Το πόσο μου παίρνει εμένα δεν έχει να κάνει με το πόσο θα ήταν μια λογική εκτίμηση για το ίδιο έργο.


    Ακόμα και αν χρέωνα 12 λεπτά όμως, δεν θα υπολόγιζα το χρόνο μου έτσι. Στο χρόνο μου θα προσέθετα όλες τις επικοινωνίες που είχα με τον πελάτη (ή με τον εκπρόσωπό του), κατά τη συζήτηση αλλά και μετά την παράδοση του έργου (κατ'εκτιμηση).



    Σωτήρης Φιλιππίδης

    DotSee Web Services

    View Sotiris Filippidis's profile on LinkedIn

    DotNetNuke them!
  •  26-10-2008, 17:46 45772 σε απάντηση της 45771

    Απ: Χρεώσεις στην παροχή υπηρεσίας λογισμικού (και ίσως όχι μόνο)

    Προσωπική μου άποψη είναι ότι, όπως και να υπολογίσεις το κόστος, ποτέ να μήν χρονοχρεώνεις τον πελάτη. Βρές άλλο τρόπο να του παριουσιάσεις την χρέωση. Γιατί, συνήθως η ταχύτητα χρεώνεται περισσότερο. Δοκίμασε για παράδειγμα να ζητήσεις πίο φτηνό αεροπορικό εισιτήριο για Θεσαλλονίκη από αυτό του καρβουνιάρη με τη δικαιολογία ότι κάνει λιγότερη ώραSmile. Αυτό ισχύει και σε μάς. Αν εγώ για παράδειγμα δίνω ένα κάρο λεφτά για licenses τεχνολογιάς αιχμής, χρυσοπληρώνω έμπειρους επαγγελματίες και τους στέλνω σε όλα τα training για να κάνουν μια εργασία σε μία ώρα, την οποία ο ανταγωνιστής θέλει τέσσερις ώρες για να υλοποιήσει τότε καταλαμβαίνεις ότι δεν θα τον χρεώσω μια ώρα, ούτε θα του πώ ότι η ώρα μου κοστίζει... €200! Ούτε θα του πώ ότι αντί για μιά ώρα θέλω 8 για να βγάλω τα έξοδα. Γιατί αν ο πελάτης έχει κανένα εξυπνάκια ξάδελφο η κανένα ημιμαθή ΙΤ εκεί γύρω αρχίζουν οι παρεξηγήσεις. Οπόταν θα προτιμούσα ένα άλλο τρόπο παρουσίασης, ίσως μιά ξερή τιμή, λογική πάντοτε...


    View Παναγιώτης Χαραλάμπους's profile on LinkedIn
    Coding at Mediterranean Acoustics
  •  26-10-2008, 17:55 45773 σε απάντηση της 45772

    Απ: Χρεώσεις στην παροχή υπηρεσίας λογισμικού (και ίσως όχι μόνο)

    Εδώ είσαι στο μυαλό μου,

    Νομίζω ότι όσοι έχουν δουλέψει με κάποιο τέτοιο μοντέλλο, θα έχουν συναντήσει το πρόβλημα να πείσουν ότι η λύση τους ακόμα και αν είναι να πατήσεις 1 κουμπί πρέπει να πληρωθεί. Σωστά; Και αν η λύση είναι 3 λεπτά ή 10 ή 1 μέρα πάλι ότι πρέπει να πληρωθεί. Επειδή έχεις μάθει ένα σωρό τεχνολογίες που κάνουν εύκολη τη ζωή σου και την παρουσιάζεις ο άλλος περιμένει απο σένα να είσαι και...εξεραιτικά φθηνός...ίσως σε βαθμό είλωτα...

    Η απορία μου είναι ποιά ουσιαστικά είναι η δίκαιη τιμή; Για εσένα; Σαν εργάτης - consultant (sic)... (εμένα μου χει τύχει, απαντήσεις του στύλ, "α... αυτό ήταν..α..." και εκεί δεν αισθάνεσαι λίγο ..."οκ...τώρα που πάω τι κάνω;" και άλλα όμορφα αμπελλοφιλοσοφικά :-p

    Και το θέμα γίνεται περίπλοκο, αν ο άλλος σου ζητήσει αρκετά πράγματα...3,4 ας πούμε. Crystal reports, κώδικα για κάποιο gadget, και μια φόρμα να τιμολογεί έξτρα ενα pc. Οπότε λές οκ...100, 200, 500 ευρώ για όλα γιατί με βάση τις ώρες?, με βάση μια πάγια χρέωση? με βάση κάποια σύμβαση? με βάση κάποιο πλαφόν απο κάποιο επιμελητήριο?

    Και την χρέωση που θα επιλέξεις θα σου βγεί ή κάτι που θα μοιάζει πολύ μεγάλο σε νούμερο...ή κάτι που θα είναι γελοίο.

    Δηλαδή, αλλη περίπτωση που μου έτυχε να φτιάξω μια απλή σελιδούλα. Μου πήρε ουτε 30 λεπτά. Ηταν για εταιρεία που εργάζομαι και είχα μια συζήτηση αν την έκανα έξω απο αυτή, οταν το συζήτησα μου λέγανε οτι αξιζε να ζητούσα και 500 και 1000 ευρώ...
    Ρε παιδιά.... γιατί μου φάνηκε εξωφρενικό το ποσό ακόμα και στην σκέψη; Και οκ, ποια θα μπορούσε να είναι μια καλή τιμή;

    Υπάρχει αλήθεια επιμελητήριο όπως οι λογιστές..; Θές την δήλωση σου να συμπληρώσω, 50 ευρά... Μα είναι 5 κουτιά(!), και σου λέει α...έχεις και 5 σπίτια..? Δύσκολη...100 ευρώ... (και να αδικήσεις το λογιστή, 4-5 χρόνια στο θρανίο, χρόνια τις υπερωρίες που δεν πληρώθηκε ποτέ στην ζωή του μέχρι να πιάσει την καλή....δεν μπορείς)

  •  26-10-2008, 19:42 45774 σε απάντηση της 45773

    Απ: Χρεώσεις στην παροχή υπηρεσίας λογισμικού (και ίσως όχι μόνο)

    και εγω ειμαι Κατα της χρονο χρεωσεις και της "ταριφας".
    κυριος γιατι δεν μπορεις να γνωριζεις τιν σπουδαιοτητα του εργου και τη κερδη θα δωσει στο πελατη αυτο που εσυ θα κανεις σε 3 λετπα ή 3 μερες.
    αν παρεις 50ευροπουλα και αυτος απο το αποτελεσμα σου κερδισει 30.000ευροπουλα τοτε παλι κοροιδο εισαι...
    ειναι δυσκολο αλλα εγω συνηθως παω αναλογα με την σπουδαιοτητα του εργο προσπαθω να "ψαρεψω" οσες περισσοτερες πληροφοριες γινεται αλα και παλι να μην γδυσω τον πελατη ωστε να με ξανα ζητησει!
    ουτε να του ειμαι πολυ φιλικος την πρωτη φορα γιατι μετα θα εχει την απαιτηση να πληρωνει παντα λιγα οτι και εργο να μου δωσει!
    καπου στην μεση, Εγω δηλαδη εχω μια ταρηφα στο μυαλο μου που αναλογα την στιγμη και το εργο προσαρμωζω λιγο πανω ή λιγο κατω! μην ξεχνας οτι εσυ ξοδεψες χρονο και χρημα για να μαθεις αυτα που ξερεις!
    το οτι σου εφτιαξα Πυρινηκη Βομβα σε 1 μερα και οχι σε ενα χρονο δεν συμαινει οτι ηταν Τοσο ευκολο! αλλα οι πελατες κοιτανε να το Περασουν ετσι για να γλυτωσουν χρηματα! Προσεξε.

    εδω κολαει η ακολουθει ιστορια (αστειο/πραγματικο γεγονος)

    Ο διευθυντης μια μεαγλης πολυεθνικης εταιρειας εχει προβλημα ενας απο τους Server τους δεν αναβει!
    Ο  server ειναι ενα πολυ "σπανιο" μηχανημα και πολλων δυνατωτητων που κοστιζει περιπου 50,000$!!!
    Τηλεφωνει λοιπον στην εταιρεια τεχνικης υποστ/ξης και αυτοι αμεσα στελνουν ενα τεχντικο.

    ο Διευθυντης οδηγει τον τεχνικο στο data-room και εκεινος οντος διαπιστωνει το προβλημα.
    Ο τεχνικος κοιτα τον server λιγο απο δω, λιγο απο εκει, βγαζει ενα μικρο σταυροκατσαβιδο απο το τσαντακι του, και στριβει 1 βιδα κατα μισή βολτα προς τα δεξια!
    Μετα πατα το κουμπι και ο server αναβει! μπαινει στο συστημα πληκτρολογει καποιες συντομες εντολες και μετα απο 10 λεπτα λεει στο διευθυντη:

    -Αγαπητε Κυριε το μηχανημα σας ειναι ετοιμο χωρις κανενα πλεον προβλημα!
    -Αγορι μου σε ευχαριστω παρα πολυ δεν ξερεις ποσο αγχος το ειχα, ελα αμεσως απο το γραφειο μου να μου πεις τι σου οφειλω! λειει ανακουφισμενος ο Διευθυντης!
    -Δεν χρειαζεται κυριε να με πληρωσεται τωρα απλα υπογραψτε οτι ημουν εδω και θα σας στηλει το τιμολογιο η εταιρεια μου σε λιγες μερες.

    αφου πεσαν οι υπογραφες, περσαν και μερικες μερες καποια στιγμη ενα πρωι που μπαινει στο γραφειο του ο διευθηντης βλεπει στην αλληλογραφια της ημερας και το τιμολογιο για την επισκευη!
    Εξαλος περνει αμεσως στην εταιρεια και ρωταει!
    -Μα καλα ξερω οτι το μηχανημα ειναι ενας ακριβος server, αλλα το να μου ζητατε 1.000$ για 10 λεπτα εργασιας του τεχνικου σας και το στριψημο μιας Βιδας.... ειναι Απαραδεκτο!!!!
    Δεν προκειτε να σας πληρωσω αυτο το τιμολογιο αν δεν μου στηλεται αναλυτικα το κοστος που να δικαιολογει ολο αυτο το ποσο!!!

    η γραμματεας της εταιρειας δεχεται και οντος την επομενη ημερα ερχεται και η αναλυτικη αναφορα-κοστος.

    Ο διευθηντης ανοιγει το φακελο ολο περιεργια και διαβαζει.....
    Το βλεμα του εχει καρφωθει στο χαρτι, και ενα ξεφησημα δαγκονοντας τα χειλη του ακουγεται μεχρι το διπλανο γραφειο.
    Σηκωνει το τηλεφωνο και λεει στην γραματεια του με πεσμενο ηθiκο:

    -Κυρια Κατερινα, τηλεφωνηστε στην εταιρεια που ηρθαν και εφτιαξαν το server να περασουν να πληρωθουν κανονικα απο το λογιστηριο μας οποτε θελουν!αν δεν μπορουν να τους τα στηλουμε κι εμεις!
    -Μαλιστα κυριε

    τi εγραφε το νεο τιμολογιο αναλυτικα?

    ##########################################################
    #                                 Υπηρεσιες                                                   #        Κοστος       #
    ##########################################################
    #                                                                                                  #                          #
    #                  Στρίψημο βιδας κατα μισή φορά  δεξιά                            #          1,00$        #
    #                  Γνώση ποιας βίδας ήθελε στρίψημο                                 #      999,00$        #                                                                            
    #                                                                                                   #                         #
    #                                                                                                   #                         #
    #                                                                                                   #                         #
    #                                                                                                   #                         #
    #                                                                                                   #                         #
    ##########################################################
    #                                                                       ΣΥΝΟΛΟ:               #    1.000,00$      #
    ##########################################################

    GeekedWink

    Να θυμαστε ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ!


    This Business Is Binary. You are a 1 or a 0. Alive or Dead.-
  •  26-10-2008, 21:24 45777 σε απάντηση της 45774

    Απ: Χρεώσεις στην παροχή υπηρεσίας λογισμικού (και ίσως όχι μόνο)

    Μια που δόθηκαν αρκετές πρακτικές συμβουλές ας πω και 'γω την θεωρία μου που μου αρέσει πολύ. Όλα αυτά είναι αντικείμενο αυτού που λέμε "τιμολόγηση" μιας υπηρεσίας. Κάτι παραπλήσιο είναι και η "κοστολόγηση". Η διαφορά είναι ότι το κόστος είναι κάτι σχετικά αντικειμενικό ενώ η τιμή όχι. Αν και το κόστος μπορεί να υπολογίζεται με διάφορες μεθοδολογίες (π.χ. Activity Based Costing) και κάποιος να υπολογίσει διαφορετικό κόστος από κάποιον άλλο, συνήθως δεν αποκλίνει πολύ. Η τιμή από την άλλη καθορίζεται από πολλούς παράγοντες. Μπορεί κανείς να δώσει κάτι δωρεάν ή να το δώσει με 1000 φορές το κόστος του.

    Dimitris Papadimitriou
    Software Development Professional
    dotNETZone.gr News

    Οι απαντήσεις παρέχονται για συγκεκριμένες ερωτήσεις και χωρίς καμιά εγγύηση. Διαβάστε επίσης τους όρους χρήσης.
  •  26-10-2008, 22:59 45779 σε απάντηση της 45777

    Απ: Χρεώσεις στην παροχή υπηρεσίας λογισμικού (και ίσως όχι μόνο)

     Ο Δημήτρης έχει δίκιο ότι άλλο η κοστολόγηση, άλλο η τιμολόγηση. Ως consultant πληρώνεσαι και για το χρόνο σου αλλά και για τις γνώσεις σου. Μπορεί ένας έμπειρος να βρεί μία εύκολη και φθηνή λύση γρήγορα, αλλά ένας άπειρος θα ξοδέψει πολλαπλάσιο χρόνο και χρήμα. Εξάλλου, και με χρονοχρέωση να πας, αλλιώς χρεώνεται ο έμπειρος, αλλιώς ο άπειρος.

    Η καλύτερη λύση είναι να μην πέσεις στην παγίδα να τιμολογήσεις τη λύση εκ των υστέρων. Κανόνισε την τιμή με τον πελάτη πρώτα και μετά παράδωσε τη λύση. Ακόμα και αν την λύση την βρεις αμέσως, εκμεταλλεύσου τον χρόνο για να κανονίσεις την τιμή εκ των προτέρων, χωρίς όμως να γίνεις άπληστος. Το παράδειγμα με την σελίδα των 500 και 100 ευρώ είναι μάλλον χαρακτηριστικό. Για μία τρίτη εταιρεία, τα 500 και 1000 είναι λίγα ακόμα και για μία απλή σελίδα, γιατί περιλαμβάνουν συναντήσεις, συνεννοήσεις, τροποποιήσεις οι οποίες ούτε γρήγορα γίνονται ούτε εύκολα. Είναι μεν φύρα, αλλά και η φύρα κοστίζει. Άσε που συνήθως ο πελάτης θα προσπαθήσει στα 500 ευρώ να χώσει δουλειά για 1000. Για ένα υπάλληλο όμως, ο οποίος δεν έχει να ασχοληθεί με τη φύρα (ή τουλάχιστον έχει λιγότερη φύρα) το πραγματικό κόστος είναι μικρότερο.

    Τελικά, τί θα κάνεις στην περίπτωση σου? Εξαρτάται. Δεν υπάρχει εύκολη απάντηση. Εξαρτάται από τη σχέση σου με τον πελάτη, από τον τρόπο χρέωσης του υπόλοιπου έργου, από το πόσο δύσκολο ή κρίσιμο ήταν αυτό που ρώτησε. Αν το υπόλοιπο έργο είναι fixed ίσως θα είναι ευκολότερο να τους χρεώσεις ένα επιπλέον fixed ποσό. Αν είναι time and material, ο πελάτης ίσως ενοχληθεί αν πας να χρεώσεις παραπάνω από το συμφωνημένο. Επίσης, αν το πρόβλημα και η λύση ήταν απλή και εύκολη αλλά οι υπάλληλοι του πελάτη ήταν απλά άσχετοι, θα πρέπει να συγκρατηθείς. Μπορεί κάποια στιγμή ο πελάτης να καταλάβει ότι τον υπερχρέωσες και είτε να πάει αλλού είτε να αποφασίσει ότι αντί για εσένα, καλύτερα να προσλάβει κάποιο καλό υπάλληλο.


    Παναγιώτης Καναβός, Freelancer
    Twitter: http://www.twitter.com/pkanavos
  •  26-10-2008, 23:39 45781 σε απάντηση της 45779

    Απ: Χρεώσεις στην παροχή υπηρεσίας λογισμικού (και ίσως όχι μόνο)

    Πραγματικά νομίζω ότι οι απαντήσεις είναι πολύ λογικές όλων σας. Τις παρακαλουθώ με πάρα πολύ ενδιαφέρον. Απλά αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι η πώληση υπηρεσιών, είναι ένα πολύ "άγριο" επάγγελμα. Και τώρα η εποχή που διανύουμε είναι ακόμα πιο δύσκολη. Θα μου πείς υπάρχει και το ανάλογο ανέκδοτο για την ομοιότητα προγραμματιστών και ...."γυναικών ελευθέρων ηθών".

    Αυτό που με ανησυχεί, είναι η εμμονή στο χαμηλό κόστος. Αλλά υπάρχει και ένα άλλο. Ποια είναι η αγορά της πληροφορικής πραγματικά;
    Προσωπικά οκ, όταν ο άλλος μου είπε 500 και χίλια για μια σελίδα, μάλλον με κάνει να νοιώθω κορόϊδο γιατί αν έφτιαχνα 10 σελίδες θα βγαζες 10χιλ ευρώ.... όχι αντε 5000 ευρώ. Δηλαδή, συγγνώμη θα έβγαζα περίσσοτερα απο τον πρόεδρο μιας τράπεζας; Χμ... "κάτι βρωμάει στο βασίλειο της Δανιμαρκείας". μπλίκ.

    Οκ,ας μιλήσουμε για εμπορολογιστικά προγράμματα. Εχεις ένα έργο να βάλεις σε μια επιχείρηση και το παίρνεις για 20000 σου λέω. Και έχεις και ένα υπάλληλο, που υπολογίζεις το κόστος του για 1000 ευρώ το μήνα χώρια ΙΚΑ,ΜΙΚΑ...Με ένα erp το χρόνο, τσίμα τσίμα θα την έβγαζες, θα πρέπει να πουλάς περισσότερα...σωστά; Όμως πόσα erp θα πούλαγες; Εννόω πόσες εταιρείες θα άλλαζαν erp κάθε χρόνο...Και απο τη μία δεν μιλάμε για πουκάμισα, το πήρα σήμερα το πετάω αύριο...Αλλά ουτε και στην ελλάδα υπάρχουν τόσες εταιρείες που να περιμένουν εσένα σαν τον "πρίγκηπα"¨να τους βάλεις το λογισμικό.

    Άλλο προϊόν που μου κάνει εντύπωση; το CRM, πόσες χρησιμοποιούν CRM και πόσες έχουν ανάγκη απο κάποιον να τους το συντηρεί..Και δώσε αγγελίες για CRM και δώσε αναγγελίες για νέα CRM...
    Και αν δείς τις μεγάλες εταιρείες λογισμικού που εκδίδουν ισολογισμούς, άρα μπορείς να έχεις και ένα μέρος της εικόνας, "μα όλες" είναι με δανεικά. "Μα όλες" είναι με κάποιο έργο του δημοσίου.

    Bottom line, μια και η εποχή αυτή έννοιες "πραγματική" και "μη-πραγματική" οικονομία υπάρχουν στα δελτία, έχω την εντύπωση πως όλη η πληροφορική, είναι μια "φούσκα" στην Ελλάδα.
    Και εγώ πολλές φορές φέρνω στο μυαλό μου το... "που πάς ρε Καραμήτρο;"...

    Σας ευχαριστώ όλους για την συνδρομή στις σκέψεις μου...
  •  27-10-2008, 09:01 45784 σε απάντηση της 45781

    Απ: Χρεώσεις στην παροχή υπηρεσίας λογισμικού (και ίσως όχι μόνο)

    m6s:
    ...Θα μου πείς υπάρχει και το ανάλογο ανέκδοτο για την ομοιότητα προγραμματιστών και ...."γυναικών ελευθέρων ηθών".

    Βέβαια, (ως προς την κοστολόγιση) υπάρχει και μια σημαντική διαφορά. Σε μερικά επαγγέλματα, η αξία της υπηρεσίας αλλάζει πριν και μετά την παροχή της και ως εκ τούτου οι επαγγελματίες του είδους ζητούν μεγάλη προκαταβολή ή εξόφλιση πριν την παράδοση. Στο δικό μας επάγγελμα γενικώς δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα καθώς ο πελάτης πάντοτε διατηρεί επαφή με μας. Μπορεί να χρειάζεται ενημερώσεις, προσθήκες, αλλαγές, οτιδήποτε. Και εκεί εντοπίζεται και μια σημαντική διαφορά μεταξύ ενός ελεύθερου επαγγελματία με μιας εταιρείας. Η εταιρεία θα μπορέσει να εξυπηρετήσει ευκολότερα έναν πελάτη που έρχεται πίσω μετά από δύο χρόνια. Ο ελεύθερος επαγγελματίας που δουλεύει σε full capacity δεν θα μπορέσει και τόσο εύκολα.


    Vir prudens non contra ventum mingit
  •  27-10-2008, 12:00 45789 σε απάντηση της 45781

    Απ: Χρεώσεις στην παροχή υπηρεσίας λογισμικού (και ίσως όχι μόνο)

    Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες.

    Υπάρχουν πολλά πράματα που πρέπει να υπολογίσεις και που ο πελάτης δεν μπορεί και δεν θέλει να δει. Πέρα από τα πολύπλοκα και σημαντικά θέματα της συλλογής της πληροφορίας, των τεχνικών προδιαγραφών και μπλα μπλα μπλα, υπάρχουν και τα ποιο απλά. Για να πας στον πελάτη να δώσεις την λύση των 10 λεπτών θα φας 2 ώρες πήγαινε-έλα μες την κίνηση. Θα πας στο γραφείο και θα πεις και μια δυο καλημέρες. Θα ανοίξεις το laptop, θα το κλείσεις, θα χαιρετήσεις φεύγοντας και θα δώσεις και καναδυό συμβουλές στο πόδι για μελλοντικά θέματα. Τίνος είναι αυτό το κόστος; Εγώ δεν βλέπω κάποια λύση των 10 ή 12 λεπτών στο συγκεκριμένο παράδειγμα.

     

    Για μένα σημασία έχει ο προσωπικός σου στόχος. Τι θες εσύ για εσένα. Πόσα θες να βγάζεις το μήνα; Τον χρόνο; Το μόνο που μπορείς να διαθέσεις είναι ο χρόνος σου. Από εκεί και πέρα στόχος είναι ο ουρανός. Όποια υποχώρηση πρέπει να γίνεται βάση στρατηγικής ή (δυστυχώς) επιταγών της ζωής. Θεωρώ ότι η χρονοχρέωση είναι η δικαιότερη λύση για όλους (πελάτη και πάροχο υπηρεσίας). Από εσένα εξαρτάται το κόστος της ώρας αλλά και το τι συμπεριλαμβάνει αυτή η ώρα.

     

    Για το γένος των πελατών και μιας και στο avatar σου έχει την Santa Maria θα σου υπενθυμίσω το αυγό του Κολόμπο

    http://en.wikipedia.org/wiki/Egg_of_Columbus

    και λίγο ελληνικό κινηματογράφο έτσι για να ευθυμήσουμε

    http://www.youtube.com/watch?v=2YhCEMteqeI

     

    Όσον αφορά το άλλο σου ερώτημα, η παροχή υπηρεσίας γενικά είναι μια φούσκα και έχει να κάνει καθαρά με την προσφορά και την ζήτηση. Σε όλα τα επαγγέλματα που αφορούν υπηρεσία. Πρώτα-πρώτα δεν υπάρχει σταθερό εισόδημα. Την μια θα βγάλεις πολλά και την άλλη ψίχουλα.

    Για να δούμε το πράγμα ποιο ψύχραιμα πρέπει να κοιτάξουμε ποιο μακριά. Θα σου πω για δικηγόρους στην Ελλάδα. Το καλοκαίρι που κλείνουν τα δικαστήρια δυο μήνες δεν βγάζουν σχεδόν τίποτα. Έρχεται ο άλλος, σου λέει τον πόνο του με τις ώρες και στο τέλος φεύγει λέγοντας ωραία αυτό ήθελα να μάθω γιατί μου τα είπε και ο δικηγόρος μου και ήθελα να δω αν τα λέει καλά. Δεν τολμάς να πας επίσκεψη σε μια γιορτή διότι θα βρεις άτομα που θα σε πρήζουν όλο το βράδυ με τα δικά τους και αποτέλεσμα μηδέν.  

    Μήπως τα παραπάνω σου θυμίζουν κάτι από την δικιά σου δουλειά – ζωή; Όταν σου ανέφερα τους δικηγόρους δεν σκέφτηκες «σιγά, έχουν ανάγκη και αυτοί; Εκεί είναι τα λεφτά!». Μήπως δεν έχεις ακούσει φίλους σου να λένε το ίδιο για εσένα; «Κομπιούτερ, η τεχνολογία του μέλλοντος, εκεί είναι τα λεφτά» και αμέσως μετά, «μήπως μπορείς να με βοηθήσεις σε κάτι;». Δυστυχώς στην Ελλάδα,  η νοοτροπία για την παροχή υπηρεσίας έχει μείνει σε βρεφικό στάδιο και συγκεκριμένα στο «αγγαρεύω τον κολλητό μου και τον ευχαριστώ πάρα μα πάρα πολύ». Εγώ σε «ευχαριστώ» είμαι βαθύπλουτος. Φαντάζομαι και οι υπόλοιποι από εσάς το ίδιο.

Προβολή Τροφοδοσίας RSS με μορφή XML
Με χρήση του Community Server (Commercial Edition), από την Telligent Systems