Καλώς ορίσατε στο dotNETZone.gr - Σύνδεση | Εγγραφή | Βοήθεια
σε

 

Αρχική σελίδα Ιστολόγια Συζητήσεις Εκθέσεις Φωτογραφιών Αρχειοθήκες

Και τώρα, που θα βρούμε προγραμματιστές?

Îåêßíçóå áðü ôï ìÝëïò Παναγιώτης Καναβός. Τελευταία δημοσίευση από το μέλος Apaleftopoulos στις 15-05-2007, 13:10. Υπάρχουν 1 απαντήσεις.
Ταξινόμηση Δημοσιεύσεων: Προηγούμενο Επόμενο
  •  15-05-2007, 11:51 31802

    Και τώρα, που θα βρούμε προγραμματιστές?

    Στο thread "Δεν υπάρχουν προγραμματιστές?" συζητήσαμε την ελαφρώς παράλογη κατάσταση, οι εταιρείες να λένε ότι δεν μπορούν να βρουν καλούς προγραμματιστές, την ίδια ώρα που οι καλοί προγραμματιστές δεν μπορούν να βρουν καλές εταιρείες. Ένας από τους λόγους που αναφέρθηκαν είναι η δυσπιστία προς τις εταιρείες, η οποία βλάπτει και τις σοβαρές εταιρείες. Άλλος, ότι παρά την έλλειψη οι εταιρείες δεν είναι διατεθειμένες να δώσουν καλούς μισθούς. Αν και αυτό ακούγεται περίεργο για μία μεγάλη εταιρεία, για μία μικρή μπορεί να είναι αναπόφευκτο. Οι μικρότερες εταιρείες έχουν το επιπλέον μειονέκτημα ότι δεν (φαίνεται να) υπάρχουν προοπτικές εξέλιξης.

    Τί κάνεις λοιπόν όταν είσαι μία σοβαρή εταιρεία ή μία μικρή εταιρεία? Πως μπορείς να προσελκύσεις προγραμματιστές? Πως αντιμετωπίζεις τη γενική δυσπιστία? Και αν είσαι μία εταιρεία η οποία αποφάσισε να αλλάξει πορεία, πως θα μπορέσεις να αλλάξεις την εικόνα που υπάρχει ήδη για μία εταιρεία στην αγορά?

    Πιστεύω ότι μία καλή αγγελία παίζει σημαντικό ρόλο. Οι περισσότερες αγγελίες περιέχουν μία "λίστα για ψώνια" με τεχνολογίες, ένα ασαφή τίτλο και "ανταγωνιστικές αποδοχές". Πως όμως θα ξεχωρίσει μία αγγελία μέσα από ένα πλήθος ολόιδιων αγγελιών? Αναφέροντας για αρχή τη θέση και το έργο το οποίο αφορά η αγγελία προκειμένου να κεντρίσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη. Υποτίθεται ότι αυτά θα συζητηθούν στην συνέντευξη, αλλά αν ο άλλος δεν στείλει βιογραφικό, πως θα γίνει συνέντευξη?
    Η αγγελία είναι κυρίως μία διαφήμιση της θέσης και της εταιρείας. Σε μερικές γραμμές θα πρέπει να κεντρίσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη και να τον πείσει να αφιερώσει τον χρόνο για να ψάξει πληροφορίες για την εταιρεία και να στείλει βιογραφικό.

    Το επόμενο σημαντικό στοιχείο είναι το web site της εταιρείας. Εκεί θα βρει ο υποψήφιος πληροφορίες για την εταιρεία, τις δραστηριότητες της, θα κρίνει αν το αντικείμενο της είναι ενδιαφέρον για τον ίδιο και τελικά θα αποφασίσει αν σκοπεύει να ασχοληθεί παραπέρα με την εταιρεία. Αντιθέτως, ένα site το οποίο περιέχει απλά μερικά τηλέφωνα και διευθύνσεις δημιουργεί αρνητική εντύπωση και μπορεί να διώξει τους υποψήφιους.

    Τέλος, η φήμη και η εικόνα της εταιρείας. Ίσως μάλιστα αυτός ο παράγοντας να είναι και ο πιο σημαντικός. Υπάρχουν εταιρείες οι οποίες έχουν κακό όνομα, εδώ και πολλά χρόνια. Υπάρχουν εταιρείες με καλό όνομα. Δεν υπάρχει τίποτε χειρότερο για μία εταιρεία από ένα κακό όνομα το οποίο επιβεβαιώνεται περιοδικά.

    Πως όμως βγάζεις την καλή εικόνα μίας εταιρείας προς τα έξω? Γιατί μία μικρή εταιρεία προσελκύει προγραμματιστές όταν μία μεγάλη δεν παίρνει καν βιογραφικά? Εδώ παίζει πολύ μεγάλο ρόλο τί λένε οι προγραμματιστές της εταιρείας, τόσο όσοι εργάζονται σε αυτή, όσο και αυτοί που έχουν φύγει. Ίσως μάλιστα να έχει μεγαλύτερο βάρος η γνώμη όσων έχουν φύγει απ' ότι όσων εργάζονται ακόμη.
    Άλλο σημαντικό στοιχείο είναι η συμμετοχή των προγραμματιστών της εταιρείας σε user groups, σε forums και blogs. Έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση να βλέπεις και να ακούς τους προγραμματιστές μίας εταιρείας από οποιαδήποτε άλλη διαφήμιση. Ακόμα και ένα support forum δίνει μία σημαντική εικόνα της εταιρείας και κυρίως, του πως αισθάνονται οι πελάτες της γι αυτή.

    Αναμένω τις απόψεις σας ...


    Παναγιώτης Καναβός, Freelancer
    Twitter: http://www.twitter.com/pkanavos
  •  15-05-2007, 13:10 31803 σε απάντηση της 31802

    Απ: Και τώρα, που θα βρούμε προγραμματιστές?

    Για εμένα τουλάχιστον, είναι πολύ σημαντικό η εταιρίες να δείχνουν επαγγελματισμό και σοβαρότητα προς τους υποψηφίους.

    Δηλαδή τα αυτονόητα, σοβαρές και προσεγμένες αγγελίες και όχι καραμπινάτες παρανομίες και παράλογες απαιτήσεις. Η αγγελία είναι μία διαφήμιση και κυρίως για τις μικρότερες εταιρίες είναι η πρώτη και ίσως μοναδική τους επαφή με τους υποψηφίους.

    Τα ίδια ισχύουν και για τις συνεντεύξεις, σοβαρότητα και επαγγελματισμός απο την αρχή μέχρι το τέλος. Δεν λέμε ούτε ρωτάμε παλαβομάρες.

    Δεν πουλάμε 'μούρη και υπεροψία'. Το τι έχουν ακούσει τα αυτιά μου σε συνεντεύξεις...και ξέρω οτι δεν έχει τύχει μόνο σε εμένα.

    Δεν κοστίζει τίποτα να στείλουμε ενα emai ή να πάρουμε ένα τηλέφωνο τον υποψήφιο μετά απο μία συνέντευξη ανεξαρτήτως αποτελέσματος.


    Sometimes the best solution to morale problems is just to fire all of the unhappy people.
Προβολή Τροφοδοσίας RSS με μορφή XML
Με χρήση του Community Server (Commercial Edition), από την Telligent Systems