Σήμερα πέρασα από ένα κατάστημα γνωστής αλυσίδας νεανικών και όχι μόνο επίπλων - που προσωπικά θεωρούσα και θεωρώ μια πολύ καλή ιδέα με όλα αυτά τα componentized στοιχεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να συνθέσεις ότι μπορείς να φανταστείς αλλά και μια σταθερή αξία από πλευράς ποιότητας και αξίας για τα χρήματα που πληρώνεις - για να αγοράσω μια βιβλιοθήκη για το μικρό μου γιο. 

Όπως λοιπόν κοίταζα την υπάλληλο να συνθέτει τη βιβλιοθήκη στον υπολογιστή της, να τη χρωματίζει, να την περιστρέφει και να μου τη δείχνει στην οθόνη, σκεφτόμουνα ότι πρέπει να είναι τουλάχιστον πριν από 15 χρόνια που στεκόμουνα στο ίδιο μέρος κοιτάζοντας έναν υπάλληλο να προσπαθεί να ζωγραφίσει με το χέρι του την ιδέα που είχα στο μυαλό μου, να υπολογίσει με το χέρι του τα κομμάτια που θα χρειαστώ και φυσικά ούτε λόγος για περιστροφές, χρωματισμούς και αλλαγές στις προσόψεις.

Από τότε σκεφτόμουνα πόσο ωραία θα ήταν να υπήρχε μια εφαρμογή που θα τον βοηθούσε να απεικονίσει τη σύνθεσή μου και εμένα να τη φανταστώ καλύτερα, αλλα που τέτοιες τεχνολογίες τότε. Και να που ήρθε ο καιρός και όλα αυτά έγιναν πραγματικότητα. Εντάξει θα ήθελα να μπορώ να το κάνω και μέσα από το web site τους στο Internet αλλά φαντάζομαι είναι κάτι που δε θα αργήσει να γίνει.

Ολοκληρώνω λοιπόν την παραγγελία μου και ζητώ να πληρώσω. Και εδώ μου το χαλάνε. Το σχεδιαστικό σύστημα δεν επικοινωνεί με το λογιστικό και πρέπει κάποιος να γράψει την παραγγελία με το χέρι του, να βρει και να βάλει τους κωδικούς στο χαρτί και μ΄αυτό να περάσω απέναντι για να με ψάξουνε στο εμπορικό τους σύστημα, για να ξανακαταχωρηθεί η παραγγελία μου, να κοπεί η απόδειξη και να προγραμματιστεί η παράδοση σε ένα τεράστιο βιβλίο από το οποίο φαντάζομαι ότι κάποιος θα μεταφέρει από το τηλέφωνο στο συνεργείο παράδοσης τις λεπτομέρειες της διεύθυνσης μου.  Γκρρρρ.

Και προσέξτε, όλα αυτά με μια καταπληκτική ευγένεια από τη μεριά των υπαλλήλων, με αληθικό χαμόγελο και αυθεντική - σχεδόν παλιομοδίτικη - ευγένεια. Και αυτό είναι το δύσκολο για μένα στην εξυπηρέτηση του πελάτη, η αυθεντική ευγένεια στην προσφορά υπηρεσίας, τα άλλα είναι εύκολα.

Α, και το εκπληκτικό, ενώ έχω χαθεί στις σκέψεις μου για το πόσο εύκολα θα μπορούσε όλο το σύστημα να αυτοματοποιηθεί για να έχω μια συνολικά υπέρπχη εμπειρία εξυπηρέτησης, η κυρία του λογιστηρίου με πληροφορεί με αφοπλιστική απλότητα ότι φυσικά μία ημέρα πριν από την παράδοση θα λάβω υπενθύμιση με SMS !!! Τέλος.