Καλώς ορίσατε στο dotNETZone.gr - Σύνδεση | Εγγραφή | Βοήθεια
σε

 

Αρχική σελίδα Ιστολόγια Συζητήσεις Εκθέσεις Φωτογραφιών Αρχειοθήκες

Σχετικά με master και αντικείμενα εκπαίδευσης πανεπιστημίων εξωτερικού

Îåêßíçóå áðü ôï ìÝëïò thrylos. Τελευταία δημοσίευση από το μέλος nmichalo στις 13-06-2006, 10:53. Υπάρχουν 6 απαντήσεις.
Ταξινόμηση Δημοσιεύσεων: Προηγούμενο Επόμενο
  •  31-03-2006, 08:47 11393

    Σχετικά με master και αντικείμενα εκπαίδευσης πανεπιστημίων εξωτερικού

    Να πω και εγώ μια παλιά ιστορία μου.
    Πριν από 4 χρόνια είχα φύγει για Αγγλία σε ένα ξακουστό και ονομαστό πανεπιστήμιο για να κάνω Μάστερ.
    Εκεί είχαν δύο κολήματα...

    Κόλημα 1: Formal Methods Τις έχετε ακουστά; Στην Ελλάδα δεν τις χρησιμοποιεί κανείς και δεν τισ διδάσκει σχεδόν κανείς. Είναι μεθοδολογίες οι οποίες αποσκοπούν στο να αποδείξουν με τη βοήθεια μαθηματικών (πρωτασιακού & κατηγορηματικού λογισμού κυρίως) ότι ο κώδικας θα δουλέψει.

    Κόλημα 2: Haskell και γλώσσες functional programming. Είναι ένα τελείως διαφορετικό μοντέλο προγραμματισμού το οποίο βασίζεται στον λογισμό λ του Church. Ένα από τα χαρακτηριστικά του είναι ότι δεν έχει βρόγχους for/while. Αντ' αυτού τα πάντα γίνοντια ΜΟΝΟ με αναδρομές. Το κόλημμα ήταν πραγματικό μεγάλο. Οι φοιτητές είχαν κάποιο τουπέ σχετικά με αυτή τη γλώσσα. Θεωρούσαν ότι ήταν η απάντηση στο πρόβλημα της ύπαρξης του ανθρώπου. Άντε να τους μιλήσεις για C. Θα σου πουν αν ήξερες και D. Έλεγα σε κάποιον ότι είχα πρόβληματα με τη λειτουργία του connexant modem στο Linux και ότι δεν υπάρχουν drivers. Μου είπε...και γιατί δε φτιάχνεις εσύ έναν με haskell; Από τα νεύρα μου είχα πει στον πρόεδρο του τμήματος (έναν πραγματικά ΕΞΑΙΡΕΤΟ άνθρωπο) ότι αυτός που έφτιαξε το Haskell θα έπρεπε να καταδικαστεί να προγραμματίζει σε Smalltalk.

    Οποιοδήποτε μάθημα και να έπαιρνα ήταν σχεδόν αναγκαίο ότι έπρεπε να ξέρω να χρησιμοποιώ αυτά τα εργαλεία.

    Αυτά τα κολήμματα ήταν ένας λόγος εξ' αιτίας της παταγώδους αποτυχίας μου να πάρω το μάστερ.
    Τότε πέρασα μόνο ένα μάθημα πάνω στης βάσεις δεδομένων (όπου το μισό είχε να κάνει με σχεσιακή άλγεβρα).

    Να σας ρωτήσω, εαν ερχόνταν ένας απόφοιτος από ένα ξακουστότατο πανεπιστήμιο ο οποίος δεν είχε τουπέ αλλά είχε ασχοληθεί με LISP, Haskell, Smalltalk, Eiffel θα είχε ευκαιρείες στην Ελλάδα για να γίνει Developer; Αν είχε ασχοληθεί με γλώσσες Tcl/TK, Perl, Python θα μπορούσε να κάνει κάτι πέρα από Administration;

    Εαν ερχόνταν κάποιος από κάποιο ιδιοτικό ΙΕΚ και σας έλεγε ότι έχει και κάποια πιστοποίηση από τη Microsoft όπως MCAD ή MCNA τί προοπτικές θα είχε;
    Powered by openSuSE 11 64-bit Edition
  •  31-03-2006, 19:44 11417 σε απάντηση της 11393

    Απ: Σχετικά με master και αντικείμενα εκπαίδευσης πανεπιστημίων εξωτερικού

    Σημείωση: Το αρχικό post είχε γίνει ως απάντηση στο Επεισόδιο 11 του Ζαχαρία ΔΤΦ, αλλά το μέτέφερα εδώ θεωρώντας οτι είναι γενικότερου ενδιαφέροντος.
    Σωτήρης Φιλιππίδης

    DotSee Web Services

    View Sotiris Filippidis's profile on LinkedIn

    DotNetNuke them!
  •  01-04-2006, 10:59 11440 σε απάντηση της 11417

    Απ: Σχετικά με master και αντικείμενα εκπαίδευσης πανεπιστημίων εξωτερικού

    Σωστός cap, θα το έκανα κι εγώ αλλά με πρόλαβες.

    Τα master και ειδικά στην Αγγλία σκοπό έχουν να σου δώσουν θεωρητικές γνώσεις και εξειδίκευση σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Δεν πηγαίνει κανείς για να μάθει C#. Αν επιλέξεις λάθος master, απλά, έχασες. Εδώ δυστυχώς σε ένα computer sciense ή computer engineering τα ανακατώνουμε όλα. Εκεί computer science είναι αυστηρά η έρευνα σε νέες γλώσσες και συστήματα, είναι η Haskell, η Z, η VDM και η άπειρη σχεσιακή άλγεβρα. Information Systems ή IT αφορά αυστηρά τα συστήματα των επιχειρήσεων, είναι data mining, requirements, workflow systems. Software Engineering αφορά τη χρήση υπολογιστών σε συσκευές, είναι ηλεκτρονικά και embedded programming (φυσικά, σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο σημαίνει κάτι διαφορετικό), ίσως και λίγη μηχανική.

    Όσον αφορά τις βάσεις δεδομένων. Δεν μπορεί να γίνει μάθημα για βάσεις δεδομένων χωρίς να αναφερθεί η σχεσιακή άλγεβρα. Είναι σαν να ζητάς να προσπαθείς να χρησιμοποιήσεις επιστημονικό κομπιουτεράκι χωρίς να ξέρεις μαθηματικά. Από εκεί και πέρα το πόση σχεσιακή άλγεβρα θα κάνεις εξαρτάται με το τί θέλεις να κάνεις στο μέλλον.

    Αν, όπως μαντεύω, βρέθηκες σε master για computer science ή computer languages, θα σε ταράξουν στα μαθηματικά, ακριβώς επειδή σε ετοιμάζουν να φτιάξεις μια νέα γλώσσα ή μια νέα βάση δεδομένων.

    Σχετικά με την Eiffel. Σε αυτή βασίστηκε όλη η ιστορία του design by contract. Αν ξέρεις Eiffel είσαι ήδη μπροστά σε σχέση με όσους τώρα προσπαθούν να καταλάβουν τί είναι invariants.

    Τέλος, προοπτικές? Εξαρτάται τί δουλειά θέλει να κάνει ο καθένας! Αν ήθελα administrator θα προτιμούσα κάποιον που έχει τις πιστοποιήσεις. Αν όμως ήθελα να φτιάξω embedded συστήματα ή τηλεφωνικά κέντρα θα προτιμούσα κάποιον με τις θεωρητικές γνώσεις παρά κάποιον με πιστοποιήσεις. Ο λόγος είναι ότι τη γλώσσα την μαθαίνει κανείς εύκολα και τα λάθη βρίσκονται στο compile. Οι μεθοδολογίες και η θεωρία όμως μαθαίνονται πιο δύσκολα, και τα λάθη ανακαλύπτονται όταν είναι πλέον αργά.

    Εταιρείες που φτιάχνουν τηλεφωνικά κέντρα, σταθμούς βάσης κινητής και embedded συστήματα υπάρχουν και στην Ελλάδα. Απλά δεν θα τις βρεις στο Dotnetzone. Τώρα, τη VDM και την SDL τις χρησιμοποιούν όπως εμείς την Unified Process και την UML. Άλλοι τις χρησιμοποιούν σωστά για να φτιάξουν σωστά συστήματα, άλλοι για να καλύψουν το ISO και μετά γράφουν άσχετο κώδικα.
    Παναγιώτης Καναβός, Freelancer
    Twitter: http://www.twitter.com/pkanavos
  •  12-06-2006, 22:09 13934 σε απάντηση της 11393

    Απ: Σχετικά με master και αντικείμενα εκπαίδευσης πανεπιστημίων εξωτερικού

    Φίλε επειδή και εγώ παραλίγο να την πατήσω σαν και σένα......

    Τελέιωσα το Πανεπιστήμιο Αθήνας και μετά το φανταριλίκι πήγα στην

    Αγγλία σε πάρα πολύ καλό πανεπιστήμιο και έκανα ένα μαστερ σε

    επιστήμη υπολογιστών, ευτυχώς είχε να κάνει με κώδικα.

    Μετά βρήκα μια πολύ καλή υποτροφία απο εκει και άρχισα ένα διδακτορικό

    πάνω σε formal methods, και ανάλυση πρωτοκόλων (κύρια CSP).

    Ε στον ενάμησι χρόνο τους έστειλα στον αγύριστο και τα παράτησα. Εκτώς του ότι, κατά την προσωπική μου γνώμη οι formalήστες κάνουν την τρίχα τριχιά στις περισσότερες περιπτώσεις (εκτώς φυσικά εάν πρόκειται για safety critical systems) διαπίστωσα πως τελικά είναι κάτι που λίγοι χρειάζονται και άρα χρησιμοποιούν.

    Εάν θες να γίνεις ένας formalηστας δεν μπορεις να γυρίσεις στην ελλάδα για δουλειά, είτε σε πανεπιστήμιο είτε σε ιδιωτικό τομέα. Εκτώς εάν θες να πάρεις τα μόρια για να πας σε ένα σχολείο να είσαι λυκειάρχης. Στην ελλάδα μόνο UML χρησιμοποιούν και αυτό μόνο εάν πρόκειται για σοβαρή εταιρεία (που δυστυχώς οι περισσότερες δεν είναι) και μάλιστα όχι πάντα, και για να πουμε του στραβού το δίκιο τις περισσότερες φορές η UML είναι υπέρ αρκετή. Εδώ η πλειοψηφία των εταιρειών πληροφορικής είναι εμπορολογιστικά προγράμματα, web, multimedia και ECDL. Οπότε πραγματική ανάγκη για formal methods υπάρχει μόνο για 1-2% των projects. Άρα εάν ψάχνεις για δουλειά με το μαστερ για να ζήσεις μάλλον θα είχες πρόβλημα με τα formal methods. Νομίζω έκανες λάθος επιλογή που το διάλεξες το συγκεκριμένο μαστερ αλλά βέβαια δεν νομίζω ότι και εγώ το έψαξα και ιδιαίτερα το μαστερ, απλά μου έκατσε το πανεπιστήμιο......
  •  12-06-2006, 23:58 13936 σε απάντηση της 13934

    Απ: Σχετικά με master και αντικείμενα εκπαίδευσης πανεπιστημίων εξωτερικού

    Να ρωτήσω κατι?

    Συγνώμη αλλα τι έχει η uml;εγω την χρησημοποιώ( με μερικες δικες μου αλλαγές) και είναι υπερβολικά καλη... το λέω επειδη είναι σαν να το λες οτι είναι πρόβλημα αυτο.

    Έχω διαβάσει πολλα για την smalltalk αν θυμάμαι καλα είναι μια τελείως αντικειμενοστραφής γλώσσα ... γαιτι; τι περισσότερο έχει σαν γλώσσα για να την μάθει ο "φοιτητής";

    Τέλος θα ήθελα να προσθέσω οτι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στις ελληνικές εταιρίες(90%) , γιατι για κάποιο λόγο φαίνεται οτι δεν πέρνουν σοβαρά τα χρήματα που πέφτουν.Έχω ακουσει/δει εταιρίες να πέρνουν γερο χρήμα(απο κονέ συνήθως) και να φτίαχνουν μεσέας κατάταξεις(ισως και χειρότερης) προιόντα.
  •  13-06-2006, 10:48 13956 σε απάντηση της 11393

    Απ: Σχετικά με master και αντικείμενα εκπαίδευσης πανεπιστημίων εξωτερικού

    Να πω και εγώ μερικά πράγματα
    Τα formal methods δε χρησιμοποιούντια πια στην Αγγλία τόσο όσο στο περελθόν. Τώρα δουλεύουν XP μεταμανίας.
    Ξέρεις να γράφεις unit tests; Είσαι developer!
    Ξέρεις UML; ΤΕΛΕΙΑ!
    Ξέρεις προγραμματισμό κώδικα; Καλό αλλά αυτό το αφήνουν στον Ινδό.
    Στην Αγγλία πάντως τα πράγματα με τα εργασιακά λειτουργούν διαφορετικά. Μπορεί κάποιος να σπουδάσει φυσική, να μη ξέρει τόσο από υπολογιστές όσα ένας πληροφορικός αλλά να βρει δουλεία ως σύμβουλος επιχειρήσεων. Οι διδακτορικοί κατά κύριο λόγο στην Αγγλία γίνονται σύμβουλοι επιχειρήσεων.

    Σχετικά με τις γλώσσες, ο φοιτητής και ειδικά ο αυτός που μαθαίνει πρώτη γλώσσα, θέλει απ' την αρχή να μάθει μια γλώσσα που να είναι εύκολη και να κάνει και κάτι σημαντικό. Διδάσκεται λοιπόν Java αν και πολλοί έχουν αντιρρήσεις. Επίσης καλή πρώτη γλώσσα θεωρείται η Python.
    Powered by openSuSE 11 64-bit Edition
  •  13-06-2006, 10:53 13958 σε απάντηση της 11393

    Απ: Σχετικά με master και αντικείμενα εκπαίδευσης πανεπιστημίων εξωτερικού

    Μια χαρα ειναι η UML (και εγω οπου την εχω χρησιμοποιήσει έχω κάνει κάποιες αλλαγές/απλοποιήσεις). Απλά για κάποια προχωρημένα πράγματα (πχ ανάλυση πρωτοκόλλων ανωνυμίας για ηλεκτρονικές ψηφοφορίες ή για πυρινικούς αντιδραστήρες) μάλλον δεν είναι αρκετή. Αλλά βέβαια ποιός στην ελλάδα ασχολείται με τέτοια? κανείς! άρα γιατί να ασχολούμαστε (επαγγελματικά) με κάτι που είναι μια ακαδημαϊκή ανησυχία στον ελληνικό χώρο?

    Από την εμπειρία μου δυστυχώς ότι λεφτά πέφτουν στην αγορά είναι προερχόμενα από ή προοριζόμενα για επιδοτούμενα προγράμματα.... οπότε όλα είναι για κάτι γρήγορο (και φυσικά άμα βιάζεσαι δεν θα κάνεις και το καλύτερο δυνατόν)
Προβολή Τροφοδοσίας RSS με μορφή XML
Με χρήση του Community Server (Commercial Edition), από την Telligent Systems