Kαλησπέρα, εάν είσαι ασφαλισμένος πριν το 1993 τότε μπορείς να πληρώνεις στο ΤΕΒΕ τον κλάδο σύνταξης ( να υπολογίσεις πως είναι περι τα 400 ευρώ το δίμηνο ) Για να έχεις αυτήν την δυνατότητα θα πρέπει να προσκομίζεις κάθε χρόνο στο ΤΕΒΕ βεβαίωση εισφορών του ΙΚΑ ( θεωρημένο στο ΙΚΑ του εργοδότη σου ) ότι είσαι ασφαλισμένος έτσι ώστε να πληρώνεις το ΤΕΒΕ μόνο για το κλάδο σύνταξης.
Όσο αφορά για το επιμελητήριο ( από τι θυμάμαι ) όταν η έναρξη δραστηριότητας είναι ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΗΣ Η/Υ υπάρχει δυνατότητα απαλλαγής από εγγραφή στο επιμ/ριο.
Πάντως έχει δίκιο ο cap εάν είσαι ασφαλισμένος ( για πρώτη φόρα ) μετά το 1993. Τώρα το εάν συμφέρει είναι σχετικό Πιστεύω πως η έκδοση φορολογικού στοιχείου σε δείχνει ( φορολογικά ) στον πελάτη σου πιο επαγγελματία και συνεπή φορολογικά.
όσο αφορά την διαδικασία που χρειάζεται σου παραθέτω τα απαραίτητα δικαιολογιτικά και αμα επιθυμείς σου στέλνω και τα έντυπα σε pdf
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΕΙΑ ΣΑΣ ΕΦΟΡΙΑ
Ο ίδιος ο Φορολογούμενος, με επίδειξη της Αστυνομικής του Ταυτότητας:
- Φωτοτυπία ταυτότητας & εκκαθαριστικού σημειώματος.
- Έντυπο Μ2/Taxis.
- Βεβαίωση ασφαλιστικού φορέα (Ο.Α.Ε.Ε., Ι.Κ.Α., κτλ).
- Βεβαίωση προεγγραφής ή απαλλαγής οικείου Επαγγελματικού Επιμελητηρίου.
- Βεβαίωση αρμόδιας αρχής (όταν απαιτείται άδεια λειτουργίας, π.χ. Δήμος, Διεύθυνση Εμπορίου, ΕΟΤ κτλ).
- Φωτοτυπία της διακοπής σας εάν κάνετε επανέναρξη.
- Η Έδρα αποδεικνύεται είτε με προσκόμιση επικυρωμένου μισθωτηρίου συμβολαίου από τη Δ.Ο.Υ. του ιδιοκτήτη του ακινήτου, είτε με κατάθεση υπεύθυνης δήλωσης του Ν.1599/86 του ιδιοκτήτη (η οποία θα έχει θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής του από αστυνομική αρχή ή από Κ.Ε.Π.)
- Για όσους χρησιμοποιούν σαν έδρα την κατοικία τους, κατατίθεται υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86 στην οποία να δηλώνουν ότι: "Χρησιμοποιώ σαν επαγγελματική μου έδρα την κατοικία μου, η οποία είναι μισθωμένη ή ιδιόκτητη (θα γίνεται αναφορά στον τίτλο κυριότητος, π.χ. α/α συμβολαίου, ονοματεπώνυμο συμβολαιογράφου, ημερομηνία σύνταξης συμβολαίου) και επιτρέπω φορολογικό έλεγχο τις εργάσιμες ώρες και ημέρες".
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ Ο.Α.Ε.Ε. - Τ.Ε.Β.Ε.
- Μισθωτήριο συμβόλαιο θεωρημένο από την εφορία ή υπεύθυνη δήλωση του γονέα ότι παραχωρεί μέρος της οικίας του για επαγγελματική στέγη (Δελτίο παροχής υπηρεσιών).
- Αν η εγγραφή αφορά μέλη εταιρείας χρειάζεται η σύσταση της εταιρείας, δημοσιευμένη στο πρωτοδικείο + Εταιρικές τροποποιήσεις αν υπάρχουν.
- Φωτοαντίγραφο Αστυνομικής Ταυτότητας εις διπλούν. Για αλλοδαπούς το διαβατήριο και η άδεια παραμονής.
- Υπεύθυνη Δήλωση του Ν. 1599/86 με περιεχόμενο: "Επιθυμώ να εγγραφώ στον Ο.Α.Ε.Ε. - Τ.Ε.Β.Ε. για πρώτη φορά με επάγγελμα ..........., στην οδό .......... και ήμουν ή δεν ήμουν εγγεγραμμένος σε άλλο ασφαλιστικό ταμείο πριν το 1993. Δεν είμαι συνταξιούχος από κάποιον φορέα ή αν είμαι από ποιον."
- Φωτοτυπία ενσήμων πριν το 1993 (για παλιούς ασφαλισμένους).
- Φωτοτυπία του βιβλιαρίου ασθενείας σε περίπτωση που υπάρχει κάλυψη απ' αυτό για ασθένεια (Σημ. οι εγγεγραμμένοι στον Ο.Α.Ε.Ε. δικαιούνται παροχές ασθενείας 4 μήνες μετά την εγγραφή τους και εφόσον πληρώνουν μικτό ασφάλιστρο (σύνταξη + ασθένειας).
- Σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος δεν προσέρχεται αυτοπροσώπως, θεωρημένη εξουσιοδότηση από Αστυνομικό Τμήμα.
- Σε περίπτωση που η εγγραφή αφορά σε μέλη εταιρείας, χρειάζεται επιπλέον και η σύσταση της εταιρείας δημοσιευμένη στο Πρωτοδικείο + Εταιρικές τροποποιήσεις εάν υπάρχουν.
- Ποσό εγγραφής νέου ασφαλισμένου: 164,28 €.(Μηνιαία εισφορά Νέου Ασφαλισμένου: 127,02 - 1η Κατηγορία)
- Ποσό εγγραφής παλαιού ασφαλισμένου: 78 €.(Μηνιαία εισφορά Παλαιού Ασφαλισμένου: 171 € - 5η Κατηγορία)
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
- Νέοι ασφαλισμένοι είναι όσοι πρωτοασφαλίστηκαν ως εργαζόμενοι (σε οποιοδήποτε ασφαλιστικό ταμείο) μετά τις 1/1/1993. Όσοι έχουν ένσημα σε κάποιο ταμείο πριν την ημερομηνία αυτή είναι παλαιοί ασφαλισμένοι.
ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
- Σημείωμα θεώρησης (έντυπο Β1/Taxis).
- Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας.
- Εξουσιοδότηση της επιχείρησης (για εκπρόσωπο).
- Σφραγίδα της επιχείρησης.
- Οριστική δήλωση προηγούμενου έτους Φ.Μ.Υ. και προσωρινές δηλώσεις Φ.Μ.Υ. (αν απασχολεί προσωπικό).
- Σε περίπτωση που καταθέτετε το Φ.Π.Α. ηλεκτρονικά, την εκτύπωση του από το internet.
- Βεβαίωση μη οφειλής (ασφαλιστική ενημερότητα) από το αρμόδιο ασφαλιστικό φορέα κύριας ασφάλισης (Ο.Α.Ε.Ε., Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. κτλ).
- Τα στελέχη των στοιχείων και βιβλίων που θα θεωρηθούν καθώς και τα τελευταία θεωρημένα στοιχεία και βιβλία.
- Βεβαίωση μη οφειλής αρμοδίου επιμελητηρίου (όπου απαιτείται).
- Ασφαλιστική ενημερότητα Ι.Κ.Α.
- Εξουσιοδότηση σε περίπτωση προσκόμισης από τρίτο άτομο του Σημειώματος θεώρησης (συμπληρώνεται ο πίνακας «η» του έντυπου Β1 ή προσκομίζεται άλλο πληρεξούσιο έγγραφο - μετά την πρώτη φορά).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
- Στην πρώτη θεώρηση στοιχείων και βιβλίων (έναρξη εργασιών) και στην ακύρωση στοιχείων (διακοπή εργασιών) ΜΟΝΟ ο ίδιος ο επιχειρηματίας.
GΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Σε περίπτωση που μεταβληθούν στοιχεία Φ.Π. ή Μπ Φ/Π. τα οποία περιλαμβάνονται στις δηλώσεις και στα συνυποβαλλόμενα κατά την έναρξη δικαιολογητικά, όπως αλλαγή επωνυμίας, αντικειμένου εργασίας κλπ πρέπει να υποβληθούν οι αντίστοιχες κατά περίπτωση Δηλώσεις Μεταβολής Εργασιών. Θα πρέπει να είναι ο ίδιος ο Φορολογούμενος, με επίδειξη Αστυνομικής Ταυτότητας (ο διαχειριστής για τα Ν.Π.) ή άλλο πρόσωπο με εξουσιοδότηση από αστυνομικό τμήμα:
- Έντυπα Μ1, Μ2 έως και Μ12 (ανάλογα με το είδος της επιχείρησης που κάνει την μεταβολή).
- Αυτοψία από τα τμήματα "Εισοδήματος, Φ.Π.Α. Κ.Β.Σ., Αυτοκινήτων".
Αν πρόκειται για αλλαγή έδρας, από τη Δ.Ο.Υ. στην οποία ανήκετε σε κάποια άλλη, προηγείται η αυτοψία από τη νέα Δ.Ο.Υ.
Τα έντυπα παραλαμβάνονται από το Τμήμα Μητρώου της Δ.O.Y