Αν υπήρχε πρόβλημα με τους network drivers του μηχανήματος δεν θα μπορούσε να δει τίποτε. Το θέμα είναι δικτυακό και θα πρέπει να δεις τι φταίει. Γιατί αναφέρεις ότι το router θέλει αντικατάσταση? Δεν συνδέονται όλοι πάνω από το ίδιο router?
Αν τρέχεις την εφαρμογή σε 20 διαφορετικούς πελάτες μέσω του router του κάθε πελάτη, δεν είναι καθόλου περίεργο ότι κάποια μηχανήματα θα έχουν πρόβλημα. Μπορεί να αλλάξανε τις ρυθμίσεις του router, να κόψανε "περίεργα" ports είτε οι ίδιοι είτε ο πάροχος. Αν η σύνδεση είναι μέσω mobile network, έχεις και τις παραξενιές του data shaping να αντιμετωπίσεις. Κάποιες εταιρείες τηλεφωνίας κόβουν τα περισσότερα ports και πρωτόκολλά, ακόμα και το VPN, στις "απλές" συνδέσεις και απαιτούν "εταιρικές" συνδέσεις. Δεν τους κοστίζει τίποτε, απλά το κάνουν για να σε ξεζουμίσουν.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα σαν πρόβλημα δικτύου. Καταρχήν, μπορεί το μηχάνημα να βρει την IP του server? Αυτό θα το δεις με `nslookup the.server.name`. Αν αυτό δουλέψει θα σου επιστρέψει το IP του server.
Αν έχεις ήδη το IP ή αν πέτυχε το nslookup μπορείς να κάνεις `ping ...` ή `tracert ...` για να δεις αν φτάνουν κλήσεις στο server. To `ping` μπορεί να μη δουλέψει αν το κόβει ο ISP ή κάποιο ενδιάμεσο proxy.
Τέλος, μπορείς να δοκιμάσεις `telnet IP 21` πχ `telnet 10.11.12.245 21`. Το FTP ουσιαστικά δουλεύει σαν ένα text terminal στο port 21 και μπορείς να συνδεθείς εκεί με telnet. Αν τα nslookup, tracert δουλεύουν αλλά το ftp ή το telnet κολλάνε, σημαίνει ότι κάποιο firewall τα μπλοκάρει
Παναγιώτης Καναβός, Freelancer
Twitter: http://www.twitter.com/pkanavos