Filaretos wrote: |
Ο ρόλος μου στο συγκεκριμένο τμήμα έχει να κάνει με την δημιουργία και διανομή report προς την διοίκηση, με την ανάπτυξη υποστηρικτικών εφαρμογών (client-server ή web-intranet) και help desk προς τους πωλητές-ασφαλιστές για τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν.
Υποτίθεται με την μέτρηση που θα δώσω και θα συμφωνήσουν θα γίνει αξιολόγηση μου.
Θα ήθελα να μου πείτε ποια ή ποιες είναι η μονάδες μέτρησης για την εργασία ενός developer ;;;
|
|
Γεια χαρά σε όλους.
Επειδή έχουν γραφεί ήδη αρκετά σε σχέση με την ύπαρξη KPI's (Key Performance Indeces) για τους developers, άποψή μου είναι οτι σίγουρα υπάρχουν. Αυτοι βέβαια μπορεί διαφέρουν από εταιρία σε εταιρία, και έχει να κάνει και με τον προσανατολισμό της εταιρίας στον τρόπο που θέλει να κατευθύνει τη δουλειά των ανθρώπων της (π.χ. ενα software house μπορεί να θέτει ως performance κριτήριο το χρόνο που βγαίνει κάθε project να μην ξεπερνάει τον 1 μήνα, ή ακόμα και τη συγγραφή 10,000 γραμμών κώδικα ανα εβδομάδα), κριτήρια που είναι απολύτως μετρήσιμα αλλά ως αποτέλεσμα μπορει να έχουν την παραγωγή προχειρο-εφαρμογών και σκουπιδο-κώδικα.
Βασική παράμετρος για να ορίσεις τέτοια κριτήρια, μιας και σου δίνεται αυτή η ευκαιρία, είναι ο ρόλος (ή job description) πράγμα σπάνιο σε ελληνική εταιρία μιας και οι περισσότεροι ψάχνουν τον άνθρωπο ελβετικό σουγιά-τα-κανω-ολα-και-συμφέρω.
Στο post σου διακρίνω 3 ρόλους. Help-desk, reporting, software development.
Για το Helpdesk εγώ θα σκεφτόμουνα ως performance κριτήριο το χρόνο για το acknowledgement του προβλήματος - βάση του priority (αν υπάρχει) να μην ξεπερνάει τις 3 ώρες, και χρόνος επίλυσης του προβλήματος βάσει της σοβαρότητας του (π.χ. total system unavailability να έχει λυθεί σε 8 ώρες από το acknowledgement, και για κάθε άλλο πρόβλημα μικρότερης σοβαρότητας επίλυση από 10 έως 20 ώρες).
Σε ότι αφορά το reporting + s/w development υπάρχουν κάποιες ομοιότητες στο οτι πρέπει να οριστούν προδιαγραφές για το report ή την εφαρμογή, να γίνει κάποια ανάλυση, και τελικά η συγγραφή κώδικα και παράδοση στο χρήστη.
Επειδή τα reports συνήθως δεν κάθεται κανένας να τα τεστάρει (ο χρήστης το θεωρεί δεδομένο οτι ειναι σωστό χωρίς να το χει δει καν) το βάρος πεφτει σε σενα, οπότε ένα performance index θα μπορούσε να είναι ο αριθμός των διορθόσεων σε λάθη που αναφέρουν οι χρήστες (οχι πρόσθετα που μπορεί να θέλουν περαιτέρω)- αν και δεν ξέρω αν σε συμφέρει - ή επίσης η παράδοση μέσα στα ορια του χρονοδιαγράμματος.
Τέλος για το s/w development θα πήγαινα σίγουρα ως κριτήριο με τη συμμόρφωση στο χρονοδιάγραμμα, με την προυπόθεση βέβαια ότι δουλεύει έτσι η εταιρία. (σημείωση ότι αυτά που θυμούνται οι χρήστες μια μερα πριν το launch της εφαρμογής δεν αποτελούν μέρος των προδιαγραφών κι ετσι αν βγει "εκτός" χρόνου δεν θα πρέπει να το χρεωθείς μείον)
Sorry αν πλάτειασα, αλλά το performance evaluation είναι πολύ ανοιχτό θέμα και έχει να κάνει με τον τρόπο που δουλεύει η εταιρία που είσαι, όπως πρέπει να περιλαμβάνει και ποιοτικά χαρακτηριστικά πέρα απο τα "νουμεράκια", όπως είναι το πνεύμα συνεργασίας με τους συναδέλφους/πελάτες, ευρηματικότητα, δυνατότητα για μάθηση, προσαρμογη και άλλα τέτοια. (Κυρίως πρέπει να δουλεύεις πολύ καλά το παπαρόlogy για να τη βγάζεις λάδι)