Μια που βρίσκομαι στην απέναντι όχθη του Ρουβίκωνα, έλεγα να κάνω τη μουγκή σαρδέλα, αλλά πρέπει να πω δυο τρία πραγματάκια.
pkanavos wrote: |
Χίχι, απάντησε άλλος για μένα. Σοβαρά τώρα, ποιά καινούρια εφαρμογή έχουν βγάλει οι "μεγάλες" εταιρείες τα τελευταία 10 χρόνια? Κατά κανόνα αποτελούν αναμασήματα των αρχαίων εφαρμογών σε Clipper. Ελληνική αναγνώριση φωνής κανείς? Την είχει η DIS και την παράτησε. Ελληνικό full-text search? Ακόμα το περιμένουμε. |
|
Οι "μεγάλες" εταιρείες που έχω εγώ στο μυαλό μου, τα τελευταία 10 χρόνια έχουν βγάλει τόσες εφαρμογές που έχουν χάσει πλέον τη μπάλα. Ανταγωνίζονται τον εαυτό τους, και δεν ξέρουν ποια να συντηρήσουν, ποια να κρεμάσουν, πώς να κάνουν το data migration και πότε να αναπτύξουν νέα γενιά εφαρμογών. Αν προσθέσουμε σε αυτό και τη συνεχή προσπάθεια για μείωση του κόστους τους (το οποίο νοείται μόνο ως μισθοδοτικό κόστος, και ιδιαίτερα της ανάπτυξης), τότε έχουμε μια πιο σαφή εικόνα.
Και με την ευκαιρία, οι DOS εφαρμογές τους είναι σε Turbo Pascal και όχι Clipper.
pkanavos wrote: |
Από την άλλη, οι μικρές εταιρείες παράγουν προϊόντα που βραβεύονται και θα μπορούσαν άνετα να βγουν και εκτός Ελλάδος. Ξέρω τουλάχιστον 3 ελληνικές εταιρείες οι οποίες βασίζονται σε μοντέρνα σχεδίαση της πλατφόρμας τους για να αναπτύξουν οποιαδήποτε business εφαρμογή σε ελάχιστο χρόνο. |
|
Τα frameworks αυτού του τύπου υπάρχουν στις ελληνικές εταιρείες software πριν από το 1990. Όσοι "καμαρώνουν" τώρα για το κατόρθωμά τους μάλλον είναι τζάμπα μάγκες
Το δύσκολο όταν φτιάχνεις business software δεν είναι το πώς θα πιάσεις την τεχνολογία, είναι πώς θα πιάσεις τη μπίζνα του τελικού σου χρήστη και θα την παραστήσεις σωστά στο προϊόν σου. Αν το καταφέρεις αυτό (που δεν νομίζω να το έχει καταφέρει κανένας), τότε the sky is the limit. Και με business software δε βγαίνεις εύκολα εκτός Ελλάδος, γιατί η !$^%#$% ελληνική νομοθεσία είναι τόσο δεινοσαυρική, διαστρεβλωμένη και παράλογη, που δε θα συναντήσεις όμοιά της πουθενά στον κόσμο.
pkanavos wrote: |
Οι μεγάλες εταιρείες πουλάνε ακόμα απλά επειδή οι πελάτες τους φοβούνται ότι αν κλείσουν οι μικροί, θα μείνουν αυτοί χωρίς υποστήριξη. Έτσι ανέχονται και το μεγάλο κόστος, και τα bugs και την έλλειψη features. |
|
Δεν υπάρχει πια μεγάλο κόστος. Όλοι κατεβάζουν τα ... τους και πουλάνε όσο όσο.
Και δεν υπάρχουν κρυμμένα διαμάντια στην ελληνική αγορά. Απλά μπορείς να αγοράσεις μέτριας ποιότητας πράμα από προμηθευτές διαφόρων μεγεθών. Ο μικρός πελάτης διαλέγει. Ο μεγάλος πάει αναγκαστικά στον μεγάλο προμηθευτή που είναι σε θέση να του κάνει τις υπηρεσίες του.
Αυτά, και καλύτερα να το βουλώσω τώρα
Νατάσα Μανουσοπούλου