Καλώς ορίσατε στο dotNETZone.gr - Σύνδεση | Εγγραφή | Βοήθεια
σε

 

Αρχική σελίδα Ιστολόγια Συζητήσεις Εκθέσεις Φωτογραφιών Αρχειοθήκες

development e-shop

Îåêßíçóå áðü ôï ìÝëïò besieger. Τελευταία δημοσίευση από το μέλος besieger στις 01-08-2006, 23:56. Υπάρχουν 7 απαντήσεις.
Ταξινόμηση Δημοσιεύσεων: Προηγούμενο Επόμενο
  •  26-07-2006, 22:57 15246

    development e-shop

    Αν και υπάρχει φόβος off-topic και το θέμα έχει κάπως ξανασυζητηθεί:

    Ας υποθέσουμε ότι κάποιος πελάτης ενδιαφέρεται για κατασκευή e-shop. Ερώτηση:
    πως ξεκινάω;
    Ρωτώ γιατί οι επιλογές φαίνονται άπειρες.
    Αφορμη για σκέψη ήταν ένα τεύχος του .net magazine το οποίο παρουσίαζε τρεις λύσεις για το ίδιο θέμα:
    μια με os-commerce
    μια με Actinic νομίζω
    και μια εντελώς custom
    όλες είχαν θετικά και αρνητικά σημεία.
    Επομένως με ποιο κριτίριο ξεκινά κανείς στο να διαμορφώσει έστω από που θα αρχίσει;

    Ακαδημαϊκή πιο πολύ ερώτηση...
    thanx



  •  27-07-2006, 00:51 15248 σε απάντηση της 15246

    Απ: development e-shop

    Η ερώτησή σου είναι κάτι σαν:

    buy it vs. do it your self !

    Νομίζω ότι είναι χιλιοσυζητημένη!
    Dimitris Papadimitriou
    Software Development Professional
    dotNETZone.gr News

    Οι απαντήσεις παρέχονται για συγκεκριμένες ερωτήσεις και χωρίς καμιά εγγύηση. Διαβάστε επίσης τους όρους χρήσης.
  •  27-07-2006, 01:02 15249 σε απάντηση της 15248

    Απ: development e-shop

    Δημήτρη, φοβάμαι οτι ο συνάδελφος δεν έλαβε ουσιαστική απάντηση στο ερώτημά του μια και μπορεί να μην ξέρει αν και κατα πόσο έχει συζητηθεί το συγκεκριμένο θέμα στο παρελθόν. Αν έχεις υπόψη σου κάποιες συζητήσεις, θα μπορούσες να παραθέσεις κάποια links ωστε να διαφωτιστεί λίγο παραπάνω;
    Σωτήρης Φιλιππίδης

    DotSee Web Services

    View Sotiris Filippidis's profile on LinkedIn

    DotNetNuke them!
  •  27-07-2006, 09:22 15250 σε απάντηση της 15249

    Απ: development e-shop

    Βεβαίως. Ορίστε δυο thread σε αυτό το forum:
    http://www.dotnetzone.gr/cs/forums/14548/ShowPost.aspx
    http://www.dotnetzone.gr/cs/forums/14543/ShowPost.aspx


    Dimitris Papadimitriou
    Software Development Professional
    dotNETZone.gr News

    Οι απαντήσεις παρέχονται για συγκεκριμένες ερωτήσεις και χωρίς καμιά εγγύηση. Διαβάστε επίσης τους όρους χρήσης.
  •  29-07-2006, 20:21 15302 σε απάντηση της 15246

    Απ: development e-shop

    ΟΚ, με ενδιέφερε μια πιο "αφηρημένη" απάντηση, πιο πολύ τι κάνετε εσείς οι ίδιοι στη δουλεία σας. Για παράδειγμα βλέποντας διάφορες υλοποιήσεις: που αρχίζει το φτιάχνω και πού το μαθαίνω και που το αγοράζω και μαθαίνω. Π.χ. αν κάποιος (ακραίο παράδειγμα) πουλάει μόνο ένα προϊόν τότε θα έφτιαχνε κανείς ενα link για paypal ή και καποιο άλλο σύστημα πληρωμών και τελείωσε. (Σωστά;) Από ποιον όγκο (εμπειρικά) αξίζει η επένδυση σε πλατφόρμα. Πώς το σκέφτεστε όταν παίρνετε μια δουλεία, από που αρχίσατε. Γιατί επιλέξατε μια λύση vs μιας άλλης. Εχω τέτοιες απορίες. Πριν λίγο καιρό μου ζήτησε κάποιος να φτιάξω ένα ηλ. κατάστημα και δεν ήξερα από που να ξεκινήσω. Με ψιλοπιάσατε ελπίζω.

    thanx

  •  29-07-2006, 21:18 15303 σε απάντηση της 15302

    Απ: development e-shop

    Δεν ξέρω αν μπορεί κανείς να απαντήσει ευθέως σε κάτι τέτοιο. Αν μπορεί άκουγα με εξαιρετικό ενδιαφέρον τι έχει να πει. Δυστηχώς ή ευτυχώς όλα αυτά εξαρτώνται από τα χρήματα που μπορεί κανείς να επενδύσει, τα οποία βέβαια εξαρτώνται και από αυτά που περιμένει τα πάρει πίσω.

    Κατά τη γνώμη μου, επειδή αναφέρεις το paypal, μια τέτοια λύση (paypal, google checkout) είναι μονόδρομος αν στοχεύει κανείς στην παγκόσμια αγορά, μια που την εμπιστεύονται οι χρήστες. Αυτό σε ότι αφορά την πληρωμή με πιστωτική κάρτα. Αν στοχεύεις στην ελληνική αγορά, οι ελληνικές τράπεζες παρέχουν παρόμοιες υπηρεσίες πληρωμών με μικρότερες προμήθειες. Βέβαια το κύρος των ελληνικών τραπεζών είναι μικρότερο στο εξωτερικό. Όσο για το σύστημα παραγγελιοληψίας και διεκπαιρέωσης υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί κανείς να κάνει. π.χ. πολλά καταστήματα δίνουν τη δυνατότητα, με την βοήθεια των μεταφορικών εταιριών, να βλέπει ο πελάτης που βρίσκεται το πακέτο τους.

    Και πάλι θα πω ότι όλα εξαρτώνται από το πόσο θέλει κανείς να επενδύσει. Σίγουρα ένα μεγάλο κατάστημα δεν μπορεί να στηριχθεί σε μια έτοιμη λύση, εκτός και αν αυτή είναι αρκετά παραμετροποιήσιμη. Σε κάθε περίπτωση θα χρειαστεί προγραμματιστές ή κάποια εταιρεία για υποστήριξη της ανάπτυξης και συντήρισης του site της.
    Dimitris Papadimitriou
    Software Development Professional
    dotNETZone.gr News

    Οι απαντήσεις παρέχονται για συγκεκριμένες ερωτήσεις και χωρίς καμιά εγγύηση. Διαβάστε επίσης τους όρους χρήσης.
  •  30-07-2006, 23:28 15320 σε απάντηση της 15303

    Απ: development e-shop

    Το μισό πρόβλημα της ανάπτυξης ενός e-shop είναι ο σωστός σχεδιασμός της βάσης δεδομένων. Η δημιουργία ενός e-shop που φιλοξενεί ένα είδος προϊόντων είναι εύκολο. Από την στιγμή που κάποιος αποφασίζει να το αλλάξει και να πουλήσει περισσότερα από ένα, ο βαθμός δυσκολίας της υλοποίησης αλλάζει, και συνήθως το αποτέλεσμα είναι αμφιλεγόμενο. Είχαμε ένα σχετικό θέμα στο dotNETZone.gr πριν λίγο καιρό «Kανονικοποίηση Βάσης Προϊόντων». Καλό θα ήταν να έχεις στο μυαλό σου ότι αν και θα σου ζητούν ένα e-shop για την πώληση ενός είδους προιόντων, δεν θα αργήσει η στιγμή που θα ζητήσουν περισσότερα.

    Οι σελίδες παρουσίασης των προϊόντων δεν είναι και δύσκολες στην υλοποίηση: μία σελίδα για να δείχνεις τις κατηγορίες των προϊόντων, μία σελίδα για την παρουσίαση ενός προϊόντος αναλυτικά, μία σελίδα για την αναζήτηση των προϊόντων και πιθανώς μία σελίδα για το συγκριτικό των προϊόντων μεταξύ τους που μπορεί να ξεκινάει είτε από την σελίδα των κατηγοριών, είτε από την σελίδα των αποτελεσμάτων της αναζήτησης.

    Το επόμενο πρόβλημα είναι το καλάθι/cart. Το καλάθι μπορεί να υλοποιηθεί με την χρήση μιας session μεταβλητής είτε με ένα object (blob) που αποθηκεύεται στην βάση δεδομένων. Θα πρότεινα να αποφεύγεται η υλοποίηση καλαθιών με την χρήση JavaScript και cookies. Αν και ο πρώτος τρόπος που ανέφερα είναι πιο εύκολος στην υλοποίηση – session variable – θα συνιστούσα τον δεύτερο, μιας και αν κάποτε το e-shop χρειαστεί να παίξει με web farm μπροστά, δεν θα χρειαστεί να γίνουν αλλαγές στον κώδικα.

    To checkout δημιουργείται ανάλογα με τις ανάγκες κάθε e-shop – αν ο χρήστης απαιτείται να γίνει μέλος στο site για να παραγγείλει ή όχι, αν πρέπει να εισάγει στοιχεία διεύθυνσης ή/και εκπτωτικών κουπονιών και τέλος την επιλογή του τρόπου πληρωμής. Βασικό είναι να μπορεί ο χρήστης να πηγαίνει εμπρός-πίσω στα βήματα για να διορθώνει τα λάθη/παραλήψεις του καθώς και να υπάρχει καλή βοήθεια σε αυτές τις σελίδες, είτε με ένα demo ή με αναλυτικές οδηγίες.

    Στον τρόπο πληρωμής μερικές υποδείξεις: Ο τρόπος υποδεικνύεται από το κάθε πελάτη, και κάθε τράπεζα έχει το δικό της gateway. Απαιτείται η χρήση του https και του digital certificate που είναι πρόσθετο έξοδο. Καλό είναι να γίνεται έλεγχος της πιστωτικής κάρτας με τους αλγόριθμους που υπάρχουν διαθέσιμοι, πριν σταλεί για χρέωση στο gateway – γλυτώνετε τον τελικό χρήστη από τα λάθη βιασύνης.

    Όσο για την ερώτηση Paypal: Οι τράπεζες έχουν ένα στάνταρ commission για αυτού του είδους της συναλλαγές. Πρέπει να έχει κάποιος μεγάλο όγκο για να πετύχει χαμηλότερο commission. Το Paypal πέτυχε σε αυτό το χώρο, γιατί έχει μικρότερο ποσοστό commission από τις τράπεζες, αν και τελευταία έχει ανεβάσει τις τιμές του. Από την στιγμή που και στην Ελλάδα είναι δυνατόν να μεταφέρεις τα fees από το Paypal σε ελληνικό τραπεζικό λογαριασμό, δεν βλέπω τον λόγο γιατί όχι Paypal. Από εκεί και πέρα είναι και το θέμα κουλτούρας του καθενός και κατά πόσο είναι διατεθειμένος να έχει ένα τέτοιο λογαριασμό ή όχι. Έξω από την Ελλάδα είναι πιο εύκολο να βρεις κάποιον να σε πληρώσει μέσω Paypal.

    Και αφού πιστεύω ότι καλύψαμε όλο το front-end πάμε για τα δύσκολα, το back-end. Όσο και δεν πάει στο μυαλό κάποιου, το δεύτερο μισό της δουλειάς είναι το back-end. Και δεν είναι μόνο η προσθήκη/επεξεργασία των δεδομένων των προϊόντων/κατηγοριών του e-shop…

    • Η παρακολούθηση του στάτους μιας παραγγελίας – έχει γίνει χρέωση στον πιστωτικό οργανισμό (τράπεζα/Paypal/ταχυδρομική επιταγή/αντικαταβολή), έχει γίνει λήψη του ποσού, έχει αποσταλεί το προϊόν, έχουμε επικύρωση ότι έχει ληφθεί.
    • Μετά έχουμε τις προσφορές – δύο στην τιμή του ενός, έκπτωση 30% αν πάρετε τουλάχιστον 3, αν συνδυάσετε το Α με το Β τότε το Β 10% φτηνότερο.
    • Τα εκπτωτικά κουπόνια, που πρέπει να υπάρχει έλεγχος ποια έχουν εκδοθεί, πια έχουν χρησιμοποιηθεί και βέβαια ο μηχανισμός παραγωγής τους να μην επιτρέπει να μαντέψει κάποιος το επόμενο στην σειρά ώστε να το δοκιμάσει, και τέλος η μορφή τους να είναι τέτοια ώστε να είναι εύκολα αναγνώσιμη.

    Και αν νομίζεις ότι τελειώσαμε με το back-end, να βάλουμε και το κερασάκι στην τούρτα, μιλώντας για το integration με τα υπόλοιπα συστήματα - είτε αυτά είναι CRM/ERP προγράμματα ή με ένα τρίτο site που μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες μέσω συνδρομών.

    Αν τώρα θέλω να το τραβήξω το σενάριο, μπορώ να σου μιλήσω για την δημιουργία B2B κομματιών, όπως μεταφορά παραγγελιών από συνεργάτες καθώς και διάθεση των προϊόντων του e-shop μου μέσω τρίτων πωλητών.

    Αυτά τα λίγα… Αν υπάρχει κάτι ακόμα που θέλετε να ρωτήσετε, εδώ είμαστε…

     

    George J.


    George J. Capnias: Χειροπρακτικός Υπολογιστών, Ύψιστος Γκουράρχης της Κουμπουτερολογίας
    w: capnias.org, t: @gcapnias, l: gr.linkedin.com/in/gcapnias
    dotNETZone.gr News
  •  01-08-2006, 23:56 15390 σε απάντηση της 15246

    Απ: development e-shop

    κε Καπνιά είναι μια από τις σπάνες φορές που ρωτώντας έμαθα περισσότερα από όσα ήθελα αρχικά να μάθω :).Ενα ουσιαστικά μικρό αρθρο. Ευχαριστώ πολυ...



Προβολή Τροφοδοσίας RSS με μορφή XML
Με χρήση του Community Server (Commercial Edition), από την Telligent Systems