|
Mirrored Weblogs
-
.NET provides a lot of ways to collaborate between systems. All of them are based on data serialization. XPO is missing that, and have a client project that could not live without some generic type of serialization. So I create a simple but powerful IO engine It can serialize any object that inherits DevExpress.Xpo.XPBaseObject. It will also serialize any object that is related to the root object of serialization. To control the export engine A serialization graph can be provided . Object's properties can be serialized according to Serialization Strategy enumeration public enum SerializationStrategy { SerializeAsValue = 0, SerializeAsObject, Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
In the previous post , we have talked about decentralizing our XNA application by taking advantage of the GameComponent and DrawableGameComponent classes. In this post, we will explore two things: The way to decouple the GameComponents' interfaces from the main game logic by using "Game Services". The way to create "Scenes". Scenes in games are those displays that occur before the game starts with th game menu, the help screen, etc etc. Let's start with Game Services . In the project of the Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Η jQuery είναι μία από τις πιο δημοφιλής Javascript βιβλιοθήκες η οποία έχει καταφέρει να κάνει τη ζωή εύκολη στους προγραμματιστές που ασχολούνται με το DOM και AJAX. Τα τελευταία Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Η αντιγραφή αρχείου σε NAS, προγραμματιστικά (ή εν γένει σε κάποιο UNC location εκτός τοπικού μηχανήματος) είναι μία ανάλογη διαδικασία, όπως αν το κάνουμε μέσω του UI. Θα ανοίγαμε το Run, στην συνέχεια πληκτρολογούμε το unc path. Αν σε εκείνη την τοποθεσία έχουν τεθεί permissions για όλους, τότε το παράθυρο ανοίγει κατευθείαν. Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να εισαχθούν τα στοιχεία για να γίνει login ο χρήστης, είτε τοπικός, είτε domain (σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να εισαχθεί και το domain με τον γνωστό Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Παραθέτω το υλικό της σημερινής παρουσίασης για .NET, C# που είδαμε στο μάθημα Τεχνολογίας Λογισμικού (ευχαριστούμε τον καθηγητή Εμ. Γιακουμάκη που την πραγματοποιήσαμε επιτυχώς). Η παρουσίαση που διαδέχτηκε τη δική μου, από τον Μιχάλη Ζερβό, βρίσκεται εδώ . Και οι δύο, βρίσκονται στο e-class του μαθήματος. Στην παρουσίασή μου, προσπάθησα να δώσω όσες περισσότερες ιδέες μπορούσα (στο σύντομο χρονικό διάστημα της μίας ώρας) αναδεικνύοντας την εκφραστικότητά της και τις δυνατότητες που έχει. Καλύφθηκαν αρκετά Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
I have never really release a stable version through this blog of the module that allows you to create dynamic types through templating and scripting, so I am doing it now that the code is stable enough. To get the code read http://apobekiaris.blogspot.com/2009/10/how-to-get-expand-latest-version.html New Features eXpand Application Solution project item template John Pouliezos created a better design experience for all eXpand users by adding a New Project Item template. Using the above template you do not have to worry any more about setting up assembly references or registering modules/ persistent classes To install the template run the vs_setup.cmd batch file located at the root of eXpand folder after running buildall.cmd. You may want to uncomment Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Watching Vittorio Bertocci 's Windows Identity Foundation (WIF) introductory talk at PDC as well as the recording of the excellent talk Microsoft Architect Hervey Wilson gave on this subject at PDC09 brought back wonderful memories of long discussions (and arguments ;-)) I had with Stelios, Manolis, Dimos and Stavros back when I was working at DOL, on Federated identity and Microsoft’s Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
It’s been a while since my last post, but things have been pretty hectic trying to set up and start my new business. Thankfully things are going great so you’re going to be hearing more about Techaholics in the near future ;-). Yes Techaholics is the name I think best represents what my Friend Panos talked about a few years back (now that I look at it we’ve come up with a name almost Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Από το labs.opengov.gr : Ανοικτό κάλεσμα – Ανασχεδιάζουμε… Ποιος είναι κατάλληλος για να σχεδιάσει μια δημόσια υπηρεσία; Ποιος είναι κατάλληλος για να την αξιολογήσει: να κρίνει αν εξυπηρετεί τους χρήστες, αν δημιουργεί αποκλεισμούς, αν προωθεί την διαφάνεια; Στο πλαίσιο της ανοικτής διακυβέρνησης, η νέα κυβέρνηση προτίθεται να αξιοποιήσει τις εμπειρίες και την δημιουργικότητα των χρηστών Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Στον δικτυακό τόπο του Υπ. Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ( http://www.ypepth.gr/docs/blogs_100104.doc ) έχει αναρτηθεί η παρακάτω ανακοίνωση αναφορικά με την ηλεκτρονική διαπίστευση ιστολογίων (blogs): Ηλεκτρονική Διαπίστευση ιστολογίων (blogs) Στο πλαίσιο των κυβερνητικών δεσμεύσεων για το νέο ρόλο του διαδικτύου σε ζητήματα ενημέρωσης, επικοινωνίας και διαφάνειας αλλά Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Hello again,
I want to wish all a very happy new year and let’s all forget 2009 which has been a very difficult year for most people around the globe.
I have received some very good news from Microsoft. They have presented me with an ASP.NET MVP. This is a big honor and a big responsibility for [...] Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Εύχομαι σε όλους Καλή Χρονιά, με υγεία, επιτυχίες σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο και μακάρι η φετινή χρονιά να είναι γεμάτη χαρμόσυνα νέα. Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
In the previous post , we have talked about drawing and moving 2D textures on the XNA window. In this post, we will explore the basic architecture that XNA uses in order to separate the game logic from the sprite logic. So prior to reading this post, it is suggested to go through the previous one. The main code smell there, was the fact that we had to put all the game logic for moving the Ivan sprite to the Update and Draw methods of the game loop. Imagine how messed up those too methods would look if we placed Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
I'm including job descriptions for both positions Microsoft, as an innovator of technologies, products and solutions, touches the lives of people all over the world and helps to realize the potential of individuals and communities alike. This is a very human business and one that encourages self-expression, opinion and input from each and every one of our employees. Microsoft is Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
I'm including job descriptions for both positions Microsoft, as an innovator of technologies, products and solutions, touches the lives of people all over the world and helps to realize the potential of individuals and communities alike. This is a very human business and one that encourages self-expression, opinion and input from each and every one of our employees. Microsoft is Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
XERP is an open source movement in order to create a .Net profitable enviroment. eXpand is serving the same goal and did a presentation of current state eXpand at 1st XERP meeting. I have demo the creation of a simple domain without writing any code. The modules used in the session WorldCreator for runtime Domain objects modelling + any custom scripting required to achieve the goal AdditionalViewsControlProvider for disaplying controls and bound them to domain objects ModelDifference module to configure the application model . ModelArtifact to make conditional a behaviour expressed by a controller Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Well as mentioned in my previous post last Tuesday I had the chance to speak about Prism and Unity at a DotNetZone event. I believe the talk went really well, at least the attendees seemed very interested in those two frameworks. Unfortunately time was rather short for covering both topics so I feel I need to apologize for going a bit too fast. Anyway I’m putting up my slide deck and Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Welcome to a short introduction in game Development using the XNA Framework! Let's start with the basics by examining how different is Windows programming to XNA Game programming. As we know, windows programming is "event driven". This means that our logic resides in event handlers that get called when a resource or a Control needs to tell us that something happened. So our program is nothing more than a loop that awaits for events to happen and a bunch of event handlers that respond to those events. Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Adapted from: http://www.webdeveloper.com/forum/showthread.php?t=161317 function clickLink(linkid) { linkobj = document.getElementById(linkid); if (linkobj.getAttribute('onclick') == null) { if (linkobj.getAttribute('href')) document.location = linkobj.getAttribute('href'); } else linkobj.onclick(); } Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης http://www.gedd.gr/ (με ευρύ φάσμα αρμοδιοτήτων ελέγχου του Δημόσιου Τομέα: http://www.gedd.gr/index.php?action=mission ) Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.) http://www.seedd.gr/ (Δέχεται και τηλεφωνικές καταγγελίες στο τετραψήφιο 1500 , αν και όπως λέγαν και οι Λατίνοι, τα γραπτά - συμπεριλαμβανομένων των e-mail - μένουν, Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Η κοινότητα του StudentGuru επανέρχεται δυναμικά με δύο online events αυτή την εβδομάδα, ένα για το διαγωνισμό Imagine Cup IT Challenge (στον οποίο μπορείτε πολύ εύκολα και γρήγορα μετά τη λήξη του online event, πρόκειται για ένα απλό κουίζ) και ένα για Web Development! Ακολουθούν οι περιγραφές των δύο events. 6ο Live Meeting StudentGuru event - IT Challenge support - Τετάρτη 16/12/09 Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Θυμάστε πώς είχαμε υλοποιήσει τους πύργους του Ανόι σε C στη σχολή όταν πρωτοπήγαμε; Ορίστε πόσο απλή είναι η έκδοση του σε συναρτησιακό προγραμματισμό (με χρήση της F# ). Κατ’αρχάς μερικές νύξεις στο VS Studio 2010 που έχει ενσωματωμένα templates και debugging tools για αυτή τη νέα γλώσσα. Ανοίγουμε το VS Studio 2010 Beta 2 που μπορούμε να το κατεβάσουμε δωρεάν όσο διαρκεί η φάση Beta και διαλέγουμε να δημιουργήσουμε ένα Console Application σε F#. Στην συνέχεια κάνουμε paste τον παρακάτω κώδικα (προσέξτε το Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
I’m going to be speaking at the next DotNetZone event on a very interesting topic namely IoC (Inversion of Control) and on how using " Prism " and it's friend Unity (an implementation of IoC) from the Patterns and Practices team that can help in building Silverlight applications in a way that lends itself to testability and modularity. In talking with various colleagues and customers Διαβάστε περισσότερα »...
|
-
Based on the specs i posted here , I have created a working prototype In the video bellow I demo how you can model a classic Customer-Orders relationship at runtime modify the template of Orders property to create also a new custom readonly property that will return the first object of Orders if found. (same way you could create any teamplate e.g calculated proiperty template) You can reply in this post or through DeveXpress forums if you want to help in adding more specs and make WorldCreator a better module Technorati Tags: WorldCreator , dynamic Types , Scripting , CodeDom , Templating Διαβάστε περισσότερα »...
|
|
|
|